به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برنامه تولید اشتغال وزارت جهاد کشاورزی با  تمرکز بر تامین مالی زنجیره عرضه – ارزش به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره‌ای ارائه شده است.

محمود کجوری افزود: در راستای تامین منابع مورد نیاز برنامه تولید و اشتغال از منابع ملی، اعتباراتی به استان تخصیص یافته و با استفاده از کمک‌های فنی و اعتباری استانی منابعی هم برای تامین یارانه تسهیلاتی در قالب این بند قانون بودجه تجهیز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد : سهم بخش کشاورزی از یارانه ابلاغی امکان تامین مبلغ ۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای طرح‌های باغبانی به میزان ۹۲۵ میلیارد ریال و برای طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است .

وی اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات در رسته فعالیت باغبانی در مناطق محروم ۷ درصد و در مناطق برخوردار ۹ درصد و در رسته فعالیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۴ درصد است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: متقاضیان این تسهیلات برای ثبت نام می توانند به سامانه سیتا به نشانی cita.maj.ir مراجعه کنند.

کجوری با بیان اینکه طرح پیشنهادی توسط کارشناسان فنی شهرستان تایید اعتبار و توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایید نهایی می شود، افزود: طرح ارسالی توسط واحد اجرایی ثبت و در کارگروه اقتصادی مطرح می‌شود.

کد خبر: ۲۴۶۴۲۸۹