معاون امور باغبانی جهادکشاورزی استان گفت: زیرساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه در دوسال آینده در خراسان جنوبی آماده شود می‌شود.

دره کی معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شهرستان خوسف اولین و تکمیل‌ترین مجتمع استان است که بیش از نصف واحد‌های آن احداث شده و در حال بهره برداریست.

او افزود: بخش عمده زیرساخت مجتمع‌های شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، فردوس، سرایان و قائن انجام شده و با تخصیص اعتبارات امسال؛ زیرساخت مجتمع‌ها کامل خواهد شد.

دره کی با بیان اینکه بخش اعظم تولیدات گلخانه‌ای استان شامل خیار، گوجه فرنگی و فلفل است گفت: با ایجاد مجتمع‌های جدید علاوه بر محصولات ذکرشده محصولاتی از قبیل نشا، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی هم به تولیدات گلخانه‌ای استان اضافه شده است.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان در ادامه اشاره کرد: برای تکمیل زیر ساخت مجتمع‌های استان حدود چهار میلیارد تومان اعتبار لازم است که با توجه به تغییر قیمت‌ها نیازمند اعتبار تکمیلی نیز خواهیم بود.

او بیان کرد: در صورت تامین گاز، زیرساخت‌های اصلی مجتمع‌های بشرویه، سربیشه و نهبندان نیز کامل خواهد شد.

دره کی افزود: پیش بینی می‌شود با تکمیل زیرساخت این مجتمع ها؛ ۲۵ هزار تن تولید محصول داشته باشیم که با توجه به کیفیت خوب محصولات استان، نسبت به بازار فروش این محصولات مشکلی نداشته باشیم.

معاون امور باغبانی استان گفت: متقاضیان علاقه مند می‌توانند به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان مراجعه و نسبت به ثبت نام، دریافت واحد و احداث گلخانه اقدام کنند. این تسهیلات هفت درصد بوده که با مدت اجرای یک سال با بازپرداخت پنج ساله است که متناسب با طرحی ک متقاضی ارائه می‌کند به افراد پرداخت می‌شود.

دره کی  افزود: در سال جاری با تفاهم نامه‌ای که میان استان خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شد؛ نهضت گلخانه‌ای استان شتاب بیشتری گرفت که مقرر شد زیرساخت هفتصد هکتار گلخانه در دوسال آماده شود که علاوه بر مجتمع‌های موجود استان بحث توسعه مجتمع‌های جدید در مجاور سایر مجتمع‌ها ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش گلخانه‌ای استان فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۷۱۴۸۹۲۵