علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اردبیل گفت: درصورت واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی میزان ۱۶۰۰ هکتار از اراضی به گسترش شرکت شهرک‌های کشاورزی اختصاص می‌یابد.

منصوری افزود: در فاز نخست این طرح برای احداث شهرک گلخانه‌ای در سطح ۱۰۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است که در نوع خود بزرگ‌ترین شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی بیان کرد: مناقصه شروع عملیات احداث واحدهای مجهز گلخانه‌ای دردشت مغان انجام گرفته و بزودی پیمانکار واجد شرایط عملیات اجرایی زیرساخت‌های این واحدها را آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: دشت مغان در اردبیل استعداد بسیار بالایی در گسترش صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای را دارد زیرا هم از خاک مناسب و مستعد کشاورزی برخوردار است و هم اینکه شرایط آب و هوایی بسیار مساعد امکان پرورش و تولید بسیاری از محصولات گلخانه‌ای را در این موقعیت جغرافیایی فراهم می‌سازد و هم اینکه هیچ گونه مشکلی در تامین آب مورد نیاز این واحدها و جود ندارد. از ویژگی‌های مهمی که استان اردبیل در تولید محصولات گلخانه‌ای دارد هم مرز بودن آن با کشور جمهوری آذربایجان و بازار بزرگ کشور روسیه است که از هرلحاظ سرمایه‌گذاری در این بخش را سودده و مطمئن می‌کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درتولیدات گلخانه‌ای از سرمایه‌گذاران در این پروژه مهم ملی خواست فرصت را مغتنم شمرده و سرمایه خود را در این بخش که سوددهی بالا و اشتغال قابل توجهی را به همراه دارد مشارکت کنند.