به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، سرپرست جهاد کشاورزی لامرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید طی ۱۰ سال آینده به سمتی حرکت کنیم که سطح گلخانه‌های این شهرستان ۲۵۰ هکتار افزایش یابد.

محمدصادق فانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت گلخانه‌های شهرستان لامرد افزود: در حال حاضر ۱۴ نفر از کشاورزان پیشرو شهرستان اقدام به احداث گلخانه در شهرستان لامرد نموده‌اند که سطحی بالغ‌بر ۴۷ هکتار را شامل می‌شود.

وی گفت: از این سطح گلخانه اجراشده، بیش از پنج هکتار گلخانه ثابت و ۴۲ هکتار دیگر نیز به‌صورت داربستی یا شیدهاوس اجراشده است.

فانی ادامه داد: سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و تولید نشاء محصولات تولیدی در گلخانه‌های لامرد است.

سرپرست جهاد کشاورزی لامرد تصریح کرد: دو واحد گلخانه یک هکتاری نیز درزمینهٔ تولید نشاء فعالیت دارند که سالیانه ۲۰ میلیون نشاء تولید و وارد بازار در استان فارس و استان‌های هم‌جوار می‌کنند.

صادرات آلوئه‌ورا لامرد به افغانستان

همچنین ابراهیم طاهری مسئول جهاد کشاورزی بخش علامرودشت نیز بیان داشت: با هماهنگی صورت پذیرفته تعداد ۲۰۰ هزار پاجوش آلوئه‌ورا از بزرگ‌ترین مزرعه آلوئه ورا کشور در بخش علا مرودشت شهرستان لامرد به کشور افغانستان صادر شد.

وی اضافه کرد: طرح مزرعه آلوئه ورا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در بخش علا مرودشت شهرستان لامرد اجراشده است که ضمن ایجاد اشتغال، زمینه صادرات را نیز فراهم آورده که در اولین مرحله آن تعداد ۲۰۰ هزار پاجوش به کشور افغانستان صادر شد.