به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رجب فلاح زیلتی مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ گفت: امسال ۲۸ هزار متر مربع گلخانه لیمو ترش و ۵ هزار مترمربع گلخانه گل و گیاه زینتی در این شهرستان احداث شده است.

وی افزود: با احداث این واحد‌ها برای ۱۱ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ ادامه داد: امسال ۳ بهره بردار برای دریافت تسهیلات احداث گلخانه به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر از اراضی این شهرستان به بانک معرفی شدند که دو نفر از آنان پس تایید، موفق به دریافت تسهیلات و احداث در ۵ هزار مترمربع شدند.

وی با بیان اینکه گلخانه‌ها از نظر اندازه متغیر هستند، گفت: این سازه‌ها گیاهان را از سرمای بیش از حد زمستان و یا از گرمای بیش از حد تابستان حفظ می‌کنند.

فلاح افزود:در حال حاضر ۱۹ واحد گلخانه به مساحت ۴۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این شهرستان در حال فعالیت است.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ به آبگیری ۲۰ درصدی آببندان‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان سیمرغ با دارا بودن ۴۴۱ هکتار آببندان برای ذخیره آب کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی، جلوه‌ای خاص به روستا‌های این منطقه بخشیده است.

فلاح افزود: این شهرستان دارای ۱۸ قطعه آب بندان در ۱۱ روستا است که یک هزار و ۵۳۴ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.

وی گفت: آب بندان یک استخر ذخیره خاکی بسیار بزرگ است که از گود کردن و خاکبرداری یک محدوده و ریختن و کوبیدن و ایجاد دیواره خاکی دور این محدوده به وجود می‌آید.

کد خبر: ۶۷۹۰۳۲۹