در بعضی از مزارع چین به جای آفت‌کش و علف‌کش از جریان الکتریسیته استفاده می‌شود تا سرعت رشد سبزیجات و میوه‌جات افزایش یابد. استفاده از جریان برق می‌تواند تولید سبزیجات و صیفی‌جات را ۲۰ تا ۳۰درصد افزایش دهد. به همین ترتیب میزان استفاده از آفت‌کش‌ها ۷۰ تا ۱۰۰درصد و مصرف کود هم به بیش از ۲۰درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایانا به نقل از NextbigFuture، اگر وسعت گلخانه‌ای را یک هکتار  در نظر بگیریم، این گلخانه روزانه به ۱۵ کیلووات در ساعت برق نیاز دارد که معادل نصف برق مصرفی یک خانوار آمریکایی است.  در عرض ۲ سال سبزیجاتی که در این گلخانه با برق رشد کرده‌اند درآمدی معادل ۱۷۵ هزار دلار در پی خواهند داشت. هوای داخل این گلخانه بوی رعد و برق تابستانی می‌دهد. رطوبت کم و گیاهان به ندرت مریض می‌شوند. بیشترین هزینه هم مربوط به  هزینه نصب است که به ازای هر هکتار به چند هزار دلار می‌رسد.

چین در حال انجام بزرگترین آزمایش در دنیاست و نتایج آن تغییرات بزرگی در تولیدات کشاورزی در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا ایجاد کرده است. در سراسر چین،‌ از بیابان گبی در شین‌جیانگ گرفته تا مناطق ساحلی اقیانوس آرام، گلخانه‌هایی که دارای وسعتی بیش از ۳۶۰۰ هکتار هستند در برنامه «فرهنگ الکتریسیته» مشارکت کرده‌اند که بودجه آن از دولت چین تامین می‌شود.

سیم‌های مسی لخت  ۳ متر بالاتر از سطح زمین بالا سر گیاهان  قرار گرفته و در سراسر گلخانه نصب شده‌اند. این سیم‌ها می‌توانند در مدت زمان کم بار مثبت معادل ۵۰هزار ولت تولید کنند که ۴۰ برابر ولتاژ استاندارد خانگی در آمریکاست.

الکتریسیته با فرکانس بالا باکتری‌ها و بیماری‌های واگیردار ویروسی را در هوا و خاک از بین می‌برد. فشار سطحی آب روی برگ‌ها را هم کاهش می‌دهد که باعث تسریع تبخیر می‌شود. در داخل گیاه هم انتقال ذرات باردار طبیعی مانند بی‌کربنات و یون کلسیم، فعالیت‌های متابولیکی را سرعت می‌دهد. در نتیجه جذب دی‌اکسید کربن و فتوسنتز هم سریع‌تر می‌شود.

جریان الکتریسیته که از سیم‌ها رد می‌شود تنها چند میلیونیم آمپر در حجم است که از حجم کار سیم شارژر تلفن همراه هم کمتر است.

استفاده از این سیستم هیچ ضرری به گیاهان یا فردی که کنار آن ایستاده ندارد. در پی نتایج مثبت این تحقیق، مناطقی که برای مزارع الکتریکی در نظر گرفته شده‌اند سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ هکتار به سرعت توسعه پیدا می‌کنند. مزارع الکتریکی در طی ۱۲ ماه به میزان ۴۰ درصد می‌توانند توسعه پیدا کنند.