به گزارش گروه استانی تیتریک، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه تقریبا دو سوم از سال رونق تولید سپری شده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه پیش از این بر اساس یک باور خرافی نام سال ها انتخاب می شد اما مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه تصمیم گرفت نامی را برای هر سال انتخاب کنند که خط مشی کلان کشور در آن سال را تعیین کنند.

حجت الاسلام علی ارجمند گفت: ما مدیران و مسئولین عادت کرده ایم که شعار سال را شعار دهیم تا سال به پایان برسد و در نهایت روز اول هر سال جدید مقام معظم رهبری در گفتگوی عیدانه خود خطاب به مردم می فرماید: کارهایی انجام شد ولی آن کاری که باید بشود نشد! لذا نام جدیدی را برای سال جدید انتخاب می کند و این چرخه دوباره تکرار می شود!

وی اظهار داشت: گذشته از مشکلات کلان اقتصادی مانند اتکاء بودجه به نفت که از قبل از انقلاب وارث آن می باشیم یکی از مشکلات کلان اقتصادی کشور نیز تمرکز دولتمردان و مجلس نشین ها همواره به شرکت های بزرگ صنعتی و کشاورزی و کم توجهی به اقتصادهای خرد مانند تولید در بخش روستایی بوده و هست، با وجود این، اخیرا آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی در روستاها منابع مالی نسبتا خوبی را در اختیار کمیته امداد قرار داده است.

حجت الاسلام ارجمند تصریح کرد: بر اساس این اقدام، کمیته امداد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام را با کارمزد ۶٪ و با بازپرداخت ۷۲ ماهه در اختیار عزیزانی قرار می دهد که علاقمند به سرمایه گذاری و تولید در مناطق روستایی می باشند، چه ساکن روستا باشند، چه نباشند، نوع فعالیتی که می تواند از این وام بهره ببرد، بسیار گسترده و متنوع است.

وی گفت: اخیرا هیئت مدیره مرکز خیریه شهدای جهاد کشاورزی البرزکه اینجانب مسئولیت آنرا به عهده دارم، جلسه ای را با حضور مدیران کمیته امام خمینی استان برگزار کردیم تا در مورد نحوه خدمت رسانی در این مورد هماهنگی کنیم، به نظر اینجانب یکی از موارد که توجیه اقتصادی خوبی هم دارد، تاسیس گلخانه های کوچک در زمین هایی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع است، هزینه تاسیس یک گلخانه کوچک حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر یک زارع دارای زمین در مناطق روستایی ۵۰ میلیون آورده داشته باشد و یا به صورت شراکتی اقدام به تاسیس گلخانه کند، به راحتی می تواند از مزایای این وام استفاده کند.

حجت الاسلام ارجمند افزود: در حال رایزنی با یکی از تجار بزرگ محصولات کشاورزی در بازار میوه و تره بار مسکو هستیم، در جلسه ای که با حضور این تاجر و معاونت بهبود تولیدات گیاهی و برخی از گلخانه داران بزرگ البرز برگزار شد، وی اعلام کرد حاضر به خرید نقدی محصولات گلخانه ای استان می باشد و همچنین برای تدوین قرارداد خرید تضمینی محصولات گلخانه ای با گلخانه داران استان را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بانکهای عامل وام ۵۰ میلیون تومانی  برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه روستایی، کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفریتی امید قابل پرداخت می باشد، فرایند استفاده از این وام ها و ملاحظات آن را به شرح دیل اعلام کرد؛

معرفی نامه اداره جهاد کشاورزی مناطق مربوطه
ثبت و نام متقاضی حقیقی در سامانه کارا( kara.mcls.gov.ir)
بررسی طرح های ارایه شده از سوی کمیته امداد کشور
تصویب در کارگروه ملی و ارسال به بانک عامل

صدور معرفی نامه توسط کمیته امداد شهرستان و معرفی به بانک عامل مربوطه

ملاحظاتی که در اخذ این وام باید مورد توجه قرار داد:

معرفی شده نباید حقوق بگیر سازمان ها و شرکت و… باشد.
متقاضی چک برگشتی و معوقات بانکی نداشته باشد.
متقاضی یک ضامن کارمند و یک کاسب معتبر معرفی کند.
به طرح های توزیعی نظیر خواربار فروشی و فروشندگی تسهیلات پرداخت نمی شود.
به طرح های سرمایه در گردش نظیر پروار بندی تسهیلات پرداخت نمی شود.
می بایست حتما در موقع ثبت نام سامانه کارا گزینه کمیته امداد امام خمینی انتخاب شود.
هرگز طرح به عنوان فراگیر ثبت نشود.

از ویژگی های این طرح این است که محدودیت ندارد، شامل کلیه طرح های اشتغالی و توسعه ای می شود و نامه کمیته امداد مجوز اشتغال محسوب خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۰۳۹۱