فصل اقتصاد – خبــرگزاری مهــر: فاز اول بــزرگ‌ترین گلخــانه هیدروپونیک کشور به مساحت ١۵هکتار در شهرستان زرند استان مرکزی افتتاح شد؛ مساحت کل این گلخانه ۵٠هکتار و فازهای بعدی در حال احداث است. تاکنون ٢ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده و برآورد می شود سالانه ٢٠ هزارتن انواع محصولات کشاورزی در این گلخانه تولید شود.

ایجاد این گلخانه منجر به اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲ هزار نفر می‌شود؛ از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد کاهش شدید مصرف آب در این گلخانه است به طوری که در گلخانه یاد شده شاهد صرفه‌جویی ٩٠درصدی در بخش آب هستیم و بهره‌وری در این بخش تا ١٠ برابر افزایش پیدا می‌کند.فرخی، معاون استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کشور، تنها راه برون رفت از این شرایط توسعه گلخانه‌ها است تا بتوانند به صورت اقتصادی مثمر ثمر باشند و زمینه اشتغال و امنیت غذایی را فراهم کنند.وی گفت: این گلخانه می‌تواند ارز آوری و اشتغال‌زایی زیادی برای استان داشته باشد که از ستاد اجرایی فرمان امام رضوان‌الله به‌خاطر احداث این گلخانه تشکر می‌کنم.
فرخی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار هوشمندانه بوده است، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی زیادی را آماده کرده‌ایم که خوشحال می‌شویم ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه عملیاتی شدن آنها نیز ما را یاری کند.محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با تاکید بر اینکه یکی از مسائل اساسی که در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث اشتغال است، افزود: اشتغال با دولت حل نمی‌شود، اشتباه می‌کنیم که می‌خواهیم همه کارها را بر دوش دولت قرار دهیم، اشتغال به دست مردم حل می‌شود. وی با اشاره به اینکه ٢٠ میلیارد دلار پول در خانه‌های مردم است، گفت: باید از منابع مردم در این زمینه استفاده شود.
مخبر گفت: ما از حدود ۷،۶ سال گذشته تمام تمرکز خود را روی این موضوع قرار داده‌ایم و اقداماتی را که منطبق با اقتصاد مقاومتی نباشد انجام نمی‌دهیم. وی با اشاره به افتتاح گلخانه هیدروپونیک در استان مرکزی افزود: عمده کره کشور نیز وارد می‌شود، قرار است یک کارخانه لبنی احداث کنیم که به این ترتیب جلوی واردات ١٠درصد از کره به کشور را می‌گیریم.وی تصریح کرد: هرکس مایل باشد ما آماده واگذاری این واحدها هستیم و افراد می‌توانند به این منظور اقدام کنند.