مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد از افتتاح گلخانه هیدروپونیک تولید گل شاخه بریده رز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی نیز از طرح های جدید، ابداعی و نو حمایت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور عصر امروز در مراسم بهره برداری از گلخانه رز شاخه بریده شهر کندر، اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص بحث اشتغال، دولت نیز در بحث حمایت از بخش کشاورزی و فارغ التحصیلان این بخش ورود پیدا کرده است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با پایان یافتن گازرسانی در سه ماهه سال آینده مجتمع گلخانه‌ای شهر کندر تعداد ۵۲ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نیز مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه گلخانه رز شاخه بریده نمونه بسیار کم یاب در منطقه و کار بسیار جدیدی است که ارز آوری بالایی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون تومان در این گلخانه هزینه شده است که ۲۵۰ میلیون از محل تسهیلات بانک سینا و صندوق کارآفرینی و ۱۵۰ میلیون تومان نیز آورده مجری طرح است.

وی با تأکید بر اینکه گام مؤثر و مهمی در جهت تقویت بخش کشاورزی و آوردن فنون جدید به منطقه خواهد بود، اذعان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی نیز از طرح‌های جدید، ابداعی و نو حمایت می کند که این یکی از طرح های جدیدی است که به بهره برداری می‌رسد.

طاهرپور با بیان اینکه با توجه به آفتابی بودن منطقه کشت خوبی برای شهرستان محسوب می‌شود، عنوان کرد: در این گلخانه ۱۲ هزار پایه گل وجود دارد که به طور میانگین حدود ۴۰۰ هزار شاخه گل در سال تولید خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: این نمونه گل نیز یک بار کشت می شود و می تواند تا پنج سال بازدهی داشته باشد و چون نیاز به کشت مجدد ندارد مطمئناً از نظر هزینه کارگری و نگهداری راحت‌تر است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اگر شرایط نگهداری آن مهیا شود مطمئناً نسبت به کشت‌های مشابه نیز درآمد بهتری خواهد داشت، بیان کرد: کشت‌های شاخه بریده به دلیل کم بودن سرمای منطقه به سمت شهرستان در سال‌های آینده خواهد آمد.

وی با بیان اینکه این گلخانه در تابستان میزان تولید بیشتری خواهد داشت، تأکید کرد: به دلیل تک واحد بودن این گلخانه در سطح شهرستان نیز بازار این گل تنها داخلی خواهد بود و در آینده و ارتقاء واحدهای بیشتر کشت گل شاخه بریده نیز می توان برای صادرات آن اقدام کرد.

طاهرپور در پایان با اشاره به مزایای روش کشت هیدروپونیک در این گلخانه خاطرنشان کرد: در روش هیدروپونیک کشت محصول خارج از بستر خاک و تنها در مواد نگهدارنده پرورش می‌یابد که در فضایی کم می‌توان محصولات با کیفیت برداشت کرد.

شناسه خبر: ۱۲۹۴۴۱۱