معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از برنامه ریزی برای افزایش صادرات محصولات گلخانه‌ای ارس خبر داد.

به گزارش هم نوا، ابراهیم باقرزاده با اعلام این خبر، گفت: به منظور افزایش میزان صادرات محصولات گلخانه‌ای ارس، هماهنگی‌های لازم برای دعوت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای فعالیت در منطقه آزاد ارس انجام شده است.

وی افزود: مذاکره و عقد قرارداد با این شرکت‌ها توسط تعاونی گلخانه‌داران و با پیگیری‌های مدیریت امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس انجام گرفته است.

باقرزاده تصریح کرد: تا قبل از این اقدام، یک هزار و ۶۰۰ تن صیفیجات به صورت ماهانه به کشور روسیه صادر می شد که پیش بینی می شود این میزان به حدود دو هزار تن در ماه افزایش یابد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در مورد نحوه شکل گیری تعاونی گلخانه داران ارس، عنوان کرد: مدیریت امور کشاورزی این معاونت در سال ۹۵ اقدام به تاسیس شرکت تعاونی گلخانه داران جلفای ارس نموده و این شرکت تعاونی در جهت ساماندهی تولید در مجتمع گلخانه ای و برنامه ریزی برای صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی فعالیت نموده است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش صادرات محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس، در راستای اجرای اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود و پیش بینی می شود که با افزایش صادرات محصولات گلخانه‌ای برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

کد خبر : ۱۲۹۰۷۲