رییس سازمان با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۱.۵ هکتار سطح زیر کشت گل رز در دو واحد گلخانه‌ای داریم، گفت: برای ایجاد پایانه صادراتی گل رز در خراسان جنوبی نیاز به افزایش سطح تولید است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه تولید گل رز در خراسان‌جنوبی سالیانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل می‌رسد، بیان‌کرد: بیشتر گل رز تولیدی در خراسان‌جنوبی به تهران، مشهد و اصفهان صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان و صاحب نظران به واسطه نور کافی، شیوه مطلوب تولید و نوع رنگ بندی گل رز تولیدی در خراسان‌جنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که این موضوع بر قیمت تأثیر می‌گذارد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از استان‌های دیگر نیز گل رز وارد استان می‌شود، اظهار کرد: گل رز تولیدی در استان از نظر استقامت و طول ماندگاری نیز مطلوب است.

وی ادامه‌داد: گل رز خراسان‌جنوبی که به دیگر استان‌ها می‌رود به سایر کشورها نیز صادر می‌شود که بسیار ارزشمند است.

قوسی در این زمینه که برای افزایش صادرات گل رز خراسان‌جنوبی و صادرات گل از خود استان چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: در وهله اول باید سطح زیر کشت گل رز در خراسان‌جنوبی را افزایش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: بعد از افزایش سطح زیر کشت گل رز و افزایش تولید می‌توانیم انتظار ایجاد پایانه صادراتی گل در استان را داشته باشیم که این موضوع در مورد سایر محصولات گلخانه‌ای نیز صدق می‌کند.