با توجه به اینکه دستگاه‌های ماینر که برای استخراج رمزارزها به کار می روند، انرژی زیادی مصرف می کنند؛ از این رو این مساله به نگرانی برای فعالان این حوزه تبدیل شده است. درحالی‌که به‌ تازگی یک شرکت پیشرو استخراج رمز ارز راهکاری برای این نگرانی پیداکرده است.

 سایت «پی ار نیوز وایر» درگزارشی به بررسی پروژه ای که توسط پیشروترین شرکت استخراج رمز ارز در جهان انجام شده است، پرداخته که درادامه آمده است:

شرکت جنسیس ماینینگ (Genesis Mining)، پیشروترین شرکت استخراج رمزنگاری در جهان، از راه اندازی یک پروژه آزمایشی جدید خبر داده است که با هدف بازیافت ضایعات اضافی انرژی از تأسیسات استخراج رمزنگاری برای برق گلخانه ها است.

هدف این طرح آزمایشی رفع نگرانی در مورد اتلاف انرژی اضافی تولید شده توسط تاسیسات استخراج رمزنگاری است و درعین حال از هدف دولت به جای واردات برای خودکفایی بیشتر در تولید مواد غذایی پشتیبانی می کند.

ماتیاس وسترلوند، محقق ارشد RISE (موسسات تحقیقاتی سوئد)، در این باره گفت: یک مرکز داده ۱ مگاواتی که توانایی تقویت ۸ درصد خودکفایی محلی محصولاتی که در بازار رقابت دارند، در نظر گرفته شده است.

این پروژه یک مشارکت خصوصی و عمومی بین شرکت سیستم ایر، دانشگاه فنی لولئو، RISE (موسسات تحقیقاتی سوئد)، آژانس تجاری بودن (Boden)، شهرداری محلی بودن سوئد و بخش بشردوستانه جنسیس ماینینگ، تحت نام   Hashpower For Science  است. همچنین باید اشاره کرد که این مکان در شهر بودن سوئد واقع شده است و بیش از یک سال است که در حال توسعه است.

نیلز لیند، از آژانس تجاری بودن، گفت: این پروژه هیجان انگیز است زیرا فرصتی برای کمک به توسعه صنعت غذا و در عین حال دستیابی به اهداف بهره وری انرژی ملی است. این اولین پروژه در بسیاری از پروژه های همزیستی انرژی است و امیدوارم که نتایج ان در مقیاس تولید بزرگ و تجاری امکان پذیر شود.

برای بخش پایلوت آزمایشی اولیه، یکی از منابع ذخیره سازی استخراج رمزنگاری ساخت جنسیس ماینینگ در نزدیکی گلخانه قرار می گیرد. گلخانه و کانتینر از طریق کانال هوا متصل می شوند که انرژی اضافی را مستقیماً از محفظه ذخیره سازی استخراج رمزنگاری به گلخانه منتقل می کند.

آندریاس یوهانسون، مدرس ارشد دانشگاه فنی لولئو، کسی که محاسبات طراحی سیستم جریان هوا از مرکز داده به گلخانه را انجام می دهد، گفت: برای آب و هوای سرد در شمال سوئد، محاسبات ما نشان می دهد که ۳۰۰ متر مربع گلخانه را می توان به راحتی با یک منبع ۵۵۰ کیلووات گرم کرد؛ حتی در دمای خارج از خانه که تقریبا به منفی ۳۰ سانتیگراد می رسد. درحالی که پتانسیل آن بسیار بیشتر از آن است. اختلاف دما نسبت به گلخانه در این محاسبه فقط ۱۰ درجه است، زیرا ما فرض می کنیم که یک دمای خروجی منبع تغذیه ۳۵ درجه سانتیگراد و دمای گلخانه ۲۵ درجه باشد و در عین حال اگر خروجی منبع به ۵۵ درجه افزایش یابد، سطح گلخانه می تواند به ۹۰۰ متر مربع، یعنی ۳ برابر شود.

مارکو استرنگ، مدیرعامل و هم بنیانگذار جنسیس ماینینگ گفت: استخراج رمزارزها ستون اصلی است که ارزهای رمزپایه غیرمتمرکز و برنامه های کاربردی را امکان پذیر می کند و ما قویاً معتقدیم که مزایای این تمرکززدایی جهان را متحول خواهد کرد، اما همه این مزایا نمی توانند برای محیط زیست هم امکان پذیر شود.

گفتنی است تیم تحقیق و توسعه جنسیس ماینینگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای استخراج ارز رمزنگاری جهان با بیش از دوازده مرکز داده در سراسر جهان، به طور فعال در حال کار بر روی راه حل ها و همکاری های مختلف برای ایجاد امکانات پایدارتر استخراج رمزارزها است.

همچنین دست اندرکاران اش براین باورند که همیشه مکانهایی را ترجیح داده ایم که ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر ارائه دهند؛ به همین دلیل بسیار روی مناطق شمال اروپا تمرکز کرده ایم. اما ما بعنوان رهبر صنعت، مسئولیت اخلاقی خود برای جلو بردن صنعت و یافتن روش تبدیل انرژی مازاد  را به عنوان اولویت اصلی مان قرار داده ایم. در عین حال ما مشتاقانه منتظر مقیاس گذاری این پروژه هستیم و آن را نه تنها برای  مراکز داده خودمان – بلکه برای سایر مراکز هم مدنظر داریم.

کد خبر: ۶۱۳۶۲