اردبیل – ایرنا – مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: اعتبارات مناسبی برای بخش کشاورزی این استان در نظر گرفته شده و هیج محدودیتی در پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی بویژه متقاضیان گسترش واحدهای گلخانه‌ای وجود ندارد.

رضا نوری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه استانی تولید محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی اردبیل افزود: تاکنون ۱۴۴ پرونده‌ در اجرای واحدهای گلخانه‌ای به بانک کشاورزی استان معرفی شده که برای ۶۸ واحد گلخانه‌ای که مشکل قانونی نداشتند اعتباری بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: این گلخانه‌ها مساحت ۹۸ هکتاری را شامل می‌شوند که از این ۶۸ مورد تسهیلات ۳۲ واحد گلخانه‌ای پرداخت شده که ۱۷۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: ۲ مورد مصوبی نیز به مساحت ۳۰ هکتار با پرداخت تسهیلات ۱۲۵۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی خود را سپری می‌کند.

او بیان کرد: تعداد پرونده‌های قابل بررسی ۳۴ مورد را شامل می‌شود که با طی مراحل قانونی و اداری تسهیلات لازم نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: برای ۵۱ واحد گلخانه‌ای از محل تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت شده ، از محل اشتغال پایدار روستایی نیز به مساحت ۱۰ هکتار برای واحدهای گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت شده است.

او گفت: شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس نیز برای احداث ۳۰ هکتار واحد گلخانه‌ای طرحی را به این بانک ارائه داده‌اند که کلیات پرداخت تسهیلات به این واحدها نیز تصویب شده و در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها نیز اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۸۳۶۷۳۶۷۹