یاسوج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آماری ، گفت: بدهی گازبهای تمامی واحدهای گلخانه ای این استان با پیگیری کارگروه تسهیل به مدت یک سال تقسیط شد.

به گزارش ایرنا، سید حشمت الله صمیمی دوست روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش میزان فروش محصولات واحدهای گلخانه ای استان در نشست امروز این کارگروه مقرر شد که شرکت گاز نسبت به تقسیط بدهی گازبهای آنها در یک دوره یک ساله و از اول مهرماه امسال تا اول مهرماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

وی افزود: این اقدام مهم برای کمک هر چه بیشتر به رونق تولید، تحقق بهتر شعار سال با عنوان جهش تولید و حمایت لازم از تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و گلخانه داران استان نیز استقبال چشمگیری از آن کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک ۹۵ واحد گلخانه ای با مساحت بیش از ۳۳ هکتار در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸ مورد سبزی و صیفی، ۴۲ مورد گل رُز، ۱۷ مورد قارچ صنعتی و سنتی، پنج مورد نهالستان و سه مورد نیز گل های آپارتمانی است.

صمیمی دوست عنوان کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست بررسی مشکل برق مجتمع گلخانه ای قلات شهرستان بهمئی بود که مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی ابراز داشت: مشکلات یک واحد تولید شن و ماسه واقع در منطقه دلی بجک سپیدار بویراحمد نیز در این نشست بررسی و مقرر شد که  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صدور مجوزهای برداشت معدن برای آن همکاری لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارمین و آخرین مورد مطرح شده در این نشست بررسی مشکلات  مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری «زاگرس مال» شهر یاسوج مرکز استان بود.

صمیمی دوست اظهار داشت: این طرح بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری مرکز کهگیلویه و بویراحمد بوده و دارای مشکلاتی  شامل متصل نبودن به شبکه برق و فاضلاب و سنگفرش نبودن کوچه کنار آن است.

وی افزود: مقرر شد که شهرداری یاسوج و شرکت های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد مساعدت لازم را با سرمایه گذار بخش خصوصی این مجتمع به منظور رفع هر سه مشکل آن انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مجتمع در ۱۰ طبقه، با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع و در قالب ۷۰  واحد در حال ساخت است.

صمیمی دوست بدون اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی این مجتمع، عنوان کرد: عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز و تاکنون نیز ۸۰۰  میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

وی ابراز داشت: اشتغال ایجاد شده از طریق این مجتمع پس از افتتاح آن بیش از ۳۰۰ نفر به طور مستقیم خواهد بود.

صمیمی دوست گفت: پیش بینی می شود که این مجتمع تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۸۴۰۲۷۸۰۰