سرپرست فرمانداری اسدآباد از تعهد ایجاد ۸ هکتار اراضی مجتمع گلخانه‌ای و شخصی در راستای طرح توسعه  سطح گلخانه‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،منطقه همدان ،لیلا امیدی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های  اسدآباد اظهار کرد:شهرستان اسدآباد در حال حاضر  تنها دارای ۸ هکتار مجتمع گلخانه ای و شخصی بوده که از میزان سطح گلخانه‌ها ۶٫۵ هکتار به مجتمع های گلخانه‌ای و ۱٫۵ هکتار به گلخانه‌های شخصی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات تولیدی گلخانه‌های  شهرستان شامل  گوجه فرنگی و خیار بوده افزود: در راستای تنوع بخشی به محصولات گلخانه‌ای شهرستان با توجه به توجیهه اقتصادی می‌توان با نیاز سنجی های لازم گلخانه‌ها را با آموزش‌های ترویجی به سمت دیگر تولیدات از جمله تولید گل‌های زینتی … تشویق کرد.

امیدی  میزان تولیدات سالیانه گلخانه‌ای این شهرستان را در حال حاضر ۱۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان تولیدات ۱۲۰۰ تن به محصول خیار و ۳۰۰ تن به گوجه فرنگی اختصاص داشته و کل ۸ هکتار مجتمع‌های گلخانه‌ای و شخصی موجود شهرستان برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر ترغیب و تشویق سرمایه داران بخش کشاورزی به توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان خاطر نشان کرد: در اسدآباد رغبت به مجتمع‌های گلخانه ای توسط فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نسبت به گلخانه های شخصی بیشتر بوده که توسعه  این مجتمع های گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی شهرستان از نقش موثری برخوردار خواهد بود. 

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد هم با اشاره به  مجتمع گلخانه ای موسی آباد در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار  افزود:از این میزان مساحت مجتمع گلخانه ای موسی آباد ۶٫۵ هکتار در ۳۰ قطعه واحد بندی شده که در فاز اول از ۱۶ واحد و فاز دوم ۱۴ واحد مجتمع به فارغ التحصیلان کشاورزی و متقاضیان تاکنون واگذار شده است.

سقراط بیرنگ تصریح کرد: در فاز دوم از تعداد ۱۴ واحد واگذار شده فعلا تعداد ۳ نفر در حال  انجام کار سازه گلخانه خود هستند که یک مورد آن در حال اتمام است.

وی  در ادامه از راه اندازی دومین شهرک گلخانه ای این شهرستان د  اراضی روستای بهراز خبر داد و خاطر نشان کرد: جانمایی طرح از طریق شهرک های کشاورزی و منابع طبیعی انجام گرفته و برای تامین آب و زیرساخت‌های لازم نیازمند همکاری ادارات ذی ربط  خواهیم بود.

  • کد خبر : ۹۸۲-۱۴۴۹۷-۵