به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تفاهم‌نامه شرایط احداث گلخانه‌، سایبان و توسعه کشت‌های متراکم و کنترل شده دیروز امروز میان مسوولان اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس و سازمان جهاد کشاورزی فارس به تبادل رسید.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در نشستی که به این منظور با حضور مسوولان سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی باید شرایطی فراهم شود که ارکان اصلی اقتصادی به ویژه بخش کشاورزی رونقی بیش از پیش داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی افزود: این امر با همکاری متقابل نهادهای اجرایی محقق می‌شود که امید است تفاهم‌نامه پیش‌رو گامی موثر در این راستا باشد.

وی هدف از تبادل این تفاهم‌نامه با سازمان جهادکشاورزی را همکاری دوجانبه برای استفاده بهینه از اراضی اوقافی تحت کشت اعلام کرد و گفت: از این پس مستاجرینی که قصد احداث گلخانه، به منظور کشت گلخانه‌ای داشته باشند با شرایطی که در نظر گرفته شده است از پرداخت هزینه‌هایی که در گذشته انجام می‌شده معاف می‌شوند.

موسوی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته از این پس اداره جهادکشاورزی استان از صدور مجوز در اراضی اوقافی خودداری می‌کند.

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که برای حل بحران آب در استان اهمیت بسزایی دارد کشت گلخانه‌ای است که در شرایط کم‌آبی مصرف آب را بین ۱۰ الی ۱۵ برابر کاهش می‌دهد.

محمدمهدی قاسمی گفت: بنابر آمار تجربی ۸۰هزار هکتار کشت فضای باز سبز فقط در ۷هزار هکتار زمین گلخانه‌ای انجام می‌شود که همین امر به معنای اهمیت بسزای کشت گلخانه‌ای است.

وی با اشاره به این نکته که مشکلاتی که سازمان جهاد کشاورزی استان با اراضی اوقافی داشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان حل شده است خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه ویژه امید است که در هر هکتار گلخانه ۱۰ تا ۱۲ نفر به اشتغال بپردازند که این امر مهم از اصلی‌ترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

کدخبر: ۱۳۹۷۱۰۲۲۰۰۰۶۳۰