رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در توسعه گلخانه‌ها ی در این استان را دارند که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

علی اکبر متقی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت کشت محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه اظهار کرد: توجه به تقویت کشت محصولات گلخانه‌ای، تولید در محیط بسته مورد توجه تمام کشورها بویژه کشور ماست که در این زمینه اقدامات خوبی در سال گذشته برای شناسایی اجرای عرصه های گلخانه‌ای انجام شده است.

وی به مصوبات  هیئت دولت  در سفر به استان قزوین در مهر ماه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در  همین راستا؛ در خصوص اجرای مجتمع گلخانه‌ای در استان با اولویت قرارگیری در شهرستان‌های بوئین زهرا و تاکستان در دستور کار قرار گرفت که درحال حاضر مقدمات کار در ۷۱ هکتار از مجتمع  ۱۰۰۰ هکتار گلخانه‌ای نودهک انجام شده و روند تکمیل این مجتمع ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یاد آور شد: در حال حاضر ۲۳۲ متقاضی احداث گلخانه در سطح استان اعلام آمادگی کرده‌اند که اغلب طرح آب مطمینی ندارند.

متقی فرد خاطر نشان کرد: استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای لازم و ضروری است که در صورت تامین زیر ساخت‌های اولیه؛ سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاران در این بخش ترغیب خواهند شد.

متقی فرد اضافه کرد:  تاکنون  سرمایه گذاران داخلی  همچون کمیته امداد، بنیاد برکت و سازمان های همیاری  شهرداری  و سرمایه گذارانی از کشور  ترکیه و اندونزی نیز اعلام آمادگی برای سرکایه گذاری در بخش گلخانه‌های استان را دارند.

به گفته ی وی؛ در راستای اهمیت و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در سطح  استان ستاد گلخانه‌ها نیز ایجاد شده است.

شناسهٔ خبر: ۴۱۱۹۸۸۷