ایانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به هدف‌گذاری احداث ۹۰۰ هکتار گلخانه جدید در استان تهران گفت: جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران طرح‌های توسعه گلخانه‌ای حمایت می‌کند.

ذوالفقاری در جلسه ستاد کشت گلخانه و قارچ استان که با حضور مدیران ستادی و شهرستانی و تعدادی از سرمایه‌گذاران گلخانه‌ای استان برگزار شد، با اشاره به تأکید و حمایت معاون رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بر پروژه‌های افزایش راندمان آب گفت: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اصلی بخش کشاورزی کشور و استان است.

وی با تأکید بر اینکه امسال اعلام شد که به دلیل نبود آب، کشت دوم انجام نشود، افزود: ارزش زمین به داشتن آب است و سرمایه‌گذاران می‌توانند روی گلخانه سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین از سرمایه‌گذاران و بهره‌بردارانی که بخواهند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: افراد سرمایه‌گذار برای کار روی گلخانه در سطح استان تهران باید شناسایی و حمایت‌های لازم از این افراد صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به احداث ۲۸۵ هکتار گلخانه در سال گذشته گفت: در سال جاری برای استان ۹۰۰ هکتار گلخانه و قارچ برنامه‌ریزی شده که در صدد عملیاتی کردن این برنامه هستیم.

وی ادامه داد: همچنین ۱۶۰ هکتار سطح ابلاغی اصلاح و بازسازی گلخانه و ۱۰۸ هکتار نیز سطح ابلاغی توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در سال جاری است.

عامری از هدف‌گذاری کوتاه‌مدت سه‌ماهه برای اجرای این برنامه تعهدی خبر داد و افزود: با توجه به این هدف‌گذاری، ۳۰۰ هکتار گلخانه تا پایان سه‌ماهه فصل بهار، ۳۳۰ هکتار گلخانه تا پایان سه‌ماهه تابستان باید احداث شود؛ همچنین برای فصل پاییز ۱۸۰ هکتار و برای فصل زمستان ۹۰ هکتار پیش‌بینی شده است.

تأکید بر تسریع در صدور مجوزها و استعلامات اداری برای احداث گلخانه، اطلاع‌رسانی و جذب متقاضی، پیگیری سامانه ثبت اطلاعات احداث و نوسازی گلخانه‌ها از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.