به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی کافی رئیس تولیدات جهاد کشاورزی شهرضا، در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به نشست معاونت‌های تولیدات گیاهی منطقه ۳ کشور، اظهار کرد: در این نشست مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع مدرن و مکانیزه تولید نشاء جنوب در شهرستان شهرضا بازدید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا در استان رتبه نخست تولید نشاء را دارد، افزود: در این بازدید مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی بر مصرف بهینه آب در راستای استفاده از حداقل آب در تولید تأکید کرد.

رئیس اداره تولیدات جهاد کشاورزی شهرضا افزود: مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بازدید گفت، با توجه به بحران خشک‌سالی و لزوم اجرایی کردن سیاست‌های مصرف بهینه آب در راستای استفاده از حداقل آب در تولید با توسعه کشت نشائی محصولات درصدد هستیم با تأمین و تخصیص اعتبار یارانه‌دار به منظور مکانیزه کردن تهیه و کاشت نشاء محصولات اساسی از جمله صیفی‌جات، چغندرقند، پیاز، ذرت به تحقق این امر سرعت بخشیم.

وی بیان داشت: شهرستان شهرضا بیش از ۴۷ هکتار گلخانه دارد که ۴۰ هکتار از آن انواع سبزی و صیفی‌جات شامل فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، خیار و گوجه را تولید می‌کند.

کافی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۱۲۰ میلیون انواع نشاء محصولات گلخانه‌ای در شهرضا تولید می‌شود، اذعان کرد: ۳٫۵ هکتار از مساحت گلخانه‌های شهرضا به تولید انواع گل‌های شاخه بریده شامل آلسترومریا، ژربرا و لیسیانتوس اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه انواع نشاء علاوه بر مصرف در داخل استان به سایر استان‌ها به ویژه استان‌های جنوبی کشور ارسال می‌شود، اضافه کرد: سالیانه بیش از ۸ هزار و۵۰۰ تن انواع صیفی‌جات در شهرستان شهرضا تولید می‌شود که علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

کد خبر: ۶۳۱۴۵۹۸