اردبیل- ایرنا- رئیس سامان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: با تکمیل واحدهای در حال احداث شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز شنبه در بازدید استاندار اردبیل از شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل با اشاره به آغاز احداث این شهرک از سال ۱۳۹۰ گفت: در سال‌های نخست دهه ۹۰ ایجاد و واگذاری این شهرک متوقف شده بود ولی از ۲ سال پیش واگذار به متقاضیان واجد شرایط آغاز شد.

وی مجموع مساحت این شهرک گلخانه‌ای را ۲۲ هکتار عنوان و بیان کرد: همه زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز در محدوده این شهرک تامین شده و مشکلی برای آغاز تولید محصولات گلخانه‌ای در این شهرک وجود ندارد.

رئیس سامان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به واگذاری همه اراضی این شهرک برای احداث مجتمع تولید گلخانه‌ای در قالب ۳۳ قطعه سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ متر مربعی اظهار کرد: برای ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرک تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و یک هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات نیز در مرحله بررسی و پرداخت قرار دارد.

نیکشاد با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی از سوی تولیدکنندگان و متقاضیان برای احداث واحدها و سالن های تولید گلخانه‌ای در این شهرک کشاورزی اضافه کرد: احداث واحد گلخانه‌ای در استان اردبیل رونق خوبی گرفته و مورد استقبال کشاورزان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید، تولید گلخانه‌ای را مقرون به صرفه‌‎ترین شکل تولید کشاورزی در وضعیت کم آبی دانست و بیان کرد: هم از جهت اشتغال و هم از نظر ارزش افزوده ایجاد شده برای سرمایه، این شکل از تولید بازده بالایی دارد.

اکبر بهنام‌جو با تاکید بر لزوم تامین کامل زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای سامیان گفت: در این مجتمع ۲۲ واحد شروع به ایجاد و احداث سازه کرده و با تکمیل همه واحدها، به زودی شاهد تولید در این شهرک خواهیم بود.

وی با اشاره به فعال شدن تولید در ۳۵۰ هکتار از گلخانه‌ها در همه شهرستان‌های استان اردبیل افزود: سال گذشته تسهیلات کافی از محل تبصره ۱۸ برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان پرداخت شد و استان اردبیل از این نظر در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

استاندار اردبیل توسعه کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل را مطلوب خواند و با اشاره به ایجاد چندین شهرک گلخانه‌ای در این استان و به خصوص شهرک ۱۶۰۰ هکتاری مغان گفت: این استان در آینده نزدیک به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۸۴۳۰۷۴۶۹