رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها در راستای پایداری آب و خاک و صرفه جویی منابع آبی استان عملیاتی می‌شود و به سرمایه‌گذاران مجتمع‌های گلخانه‌ای تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه خمسه امروز در جلسه مشترک مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی و اعضای شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمهگ از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: سرمازدگی یکی از چالش‌های این استان بوده که در سرمازدگی اخیر از نظر ریال استان قزوین در بالاترین میزان آسیب نسبت به ۲۱ استان دیگر کشور بوده است.

وی بیان کرد: در این سرمازدگی بیش از ۸۰ درصد به محصولات زراعی و باغی آسیب وارد شده که باید با پرداخت بیمه محصولات کشاورزی ، استمهال وام‌ها و در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و باغداران مشکل را مرتفع کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین با دارا بودن ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کانال در حال حاضر در مزارع گندم آبی شرایط خوب و مشکلی وجود ندارد اما در مزارع گندم دیم با توجه به عدم نزولات جوی در زمان مناسب با مشکل مواجه هستیم.

خمسه ادامه داد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی؛ اقدامات خوبی برای تجهیز اراضی کشاورزی و باغی به سامانه‌های نوین آبیاری انجام شده که بعد از مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ این مهم محقق شود.

وی عنوان کرد: طرح توسعه گلخانه‌ها در راستای پایداری آب و خاک و صرفه جویی منابع آبی استان عملیاتی می‌شود و به سرمایه‌گذاران مجتمع‌های گلخانه‌ای تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.