ئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: اشخاصی در استان برای ایجاد شرکت هلدینگی برای صادرات کالاهای گلخانه‌های استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیمان عالمی در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به لزوم ایجاد هلدینگ کشاورزی در استان قم اظهار کرد: کشور روسیه یک کشور هدف خوب برای صادرات محصولات کشاورزی است، اما تولیدات صادراتی در استان قم نداریم و الزاما یک تولید کننده خوب، تاجر خوب نیست.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم که خود کشاورز در عرصه فروش هم کار کند؛ در همه دنیا شرکت هلدینگ این کار را انجام می‌دهد، اشخاصی در استان قم برای ایجاد شرکت هلدینگ برای صادرات کالاهای گلخانه‌های استان اعلام آمادگی کردند البته باید کیفیت تولیدات گلخانه‌های استان قم بالا برود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: باید هدف را در زمینه توسعه شهرک‌های کشاورزی مشخص شود و براساس آن هدف تلاش کنیم.

*تنها راه توسعه شهرک‌های کشاورزی ایجاد گلخانه‌ها است

سید محمد تقی سجادی در ادامه این جلسه با اشاره به چالش‌های شهرک‌های گلخانه ای در استان قم اظهار کرد: سرمایه گذاری دولت در این شهرک‌ها با هماهنگی مردم صورت نگرفت و این مساله مشکلاتی به وجود آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: میزان نیازهای آبی برای گلخانه‌ها اقتصادی تر از فضاهای باز است و با وجود کمبود آب تنها راه توسعه برای شهرک‌های کشاورزی، ایجاد گلخانه‌ها است.

تورج همتی نیز در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان قم گفت: این بخش همیشه در زمینه مصرف بالای آب متهم است، در استان قم از گذشته تاکنون با مشکل کمبود آب مواجه بود و باید در زمینه مصرف آب در بخش کشاورزی استان مدیریت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان خاطرنشان کرد: استان قم باید در زمینه مدیریت آب در کشور، پایلوت باشد و در این استان قدر آب را خوب بدانیم، توسعه شهرک‌های کشاورزی یک کار مناسبی است و اداره کل حفاظت محیط زیست برای همکاری در این زمینه آمادگی دارد.

کد خبر: ۱۳۹۷۰۲۲۴۰۰۱۰۵۰