فرماندار ویژه سقز بر ضرورت توسعه فرهنگ تولیدمحور در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: مجوز احداث ۳۳۰ هکتار گلخانه در این شهرستان صادر شده که اجرای آن باعث توسعه کشاورزی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان فرماندارسقز در نشست با اعضای شورای بخش‌ها اظهار داشت: ایجاد گلخانه علاوه بر توسعه کشاورزی و افزایش درآمد پایدار، اشتغالزایی هم بدنبال دارد.

او افزود: برای تحقق رونق تولید، برنامه ریزی جهت کشت محصول در اراضی شیب دار، بهره گیری از روش‌های نوین و مدرن آبیاری ضروری است.

کریمیان  با اشاره به اینکه بخشی از درخواست روستاییان، آسفالت جاده است، یادآور شد: آسفالت راه، صرفا باعث توسعه و آبادانی روستا‌ها نمی‌شود بلکه توجه به تولید، باعث رونق خواهد شد.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه معدن داران، حقوق دولت را پرداخت می‌کنند، افزود: پیگیر هستیم که بخشی از پرداختی این بخش، برای آبادانی روستا‌های اطراف معادن بازگردانده و در همان مناطق هزینه شود.

او اضافه کرد: با از سرگیری ساخت کارخانه ذوب آهن صاحب بخشی از برداشت‌های معادن شهرستان برای تبدیل به گُندله و کنسانتره آهن در محدوده این کارخانه عظیم دپو خواهد شد.

کد خبر: ۷۵۱۲۴۶۰