به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس از خوسف، محمد فرهادی شامگاه پنجشنبه در جمع هیئت‌مدیره مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف اظهار داشت: کمک به اشتغال حاکم در کشور از اولویت‌های اصلی ماست.

وی افزود: با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی، در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع تولید در استان تلاش می‌کنیم.

*مسؤولان مانعی برای رشد واحدهای تولیدی نباشند

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی عنوان داشت: همه ما موظف هستیم از واحدهای تولیدی حمایت کرده و نیرو محرکه آن واحد بوده و مانعی برای رشد و حرکت آن واحد تولیدی نباشیم، زیرا بعضی از واحدهای تولیدی به دلیل نوسانات بازار به مشکلات ناخواسته‌ای گرفتار شده‌اند.

*لزوم نگاه تسهیل‌گرانه مسؤولین به مشکلات واحدهای تولیدی

فرهادی افرود: انتظاری که از مسؤولان داریم این است که نگاه تسهیل‌گرانه به مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشند و با توجه به اینکه بازار اشباع شده است کشاورزان ما به سمت کاشت محصولاتی بروند که در بازار اشباع نشده است.

وی بیان داشت: باید برای فروش محصولات به سمت برندسازی حرکت کنیم.

*تشکیل اتحادیه گلخانه‌داران در خراسان‌جنوبی در آینده نزدیک

معاون مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه اتحادیه گلخانه‌داران کشور و استان تشکیل شده است، اظهار داشت: تعاونی گلخانه‌داران و ستاد عالی گلخانه‌های شهرستان به زودی راه‌اندازی خواهد شد تا هم پیگیر مشکلات گلخانه‌داران باشد وهم بذر و سایر نهاده‌های مورد نیاز را برای گلخانه‌داران تهیه کند.

 *پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای گلخانه‌داران

عصمتی‌پور از پرداخت تسهیلات ۱۵میلیون تومانی ۱۰ درصد، ازمحل صندوق توسعه ملی با عاملیت پست‌بانک و تسهیلات ۱۲٫۵ درصد با عاملیت بانک کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: ۵ میلیون تومان از این تسهلات به حساب تعاونی جهت خرید بذر و پلاستیک واریز می‌شود.

کمبود آب با میزان تقریبی ۲ لیتر برثانیه، روشنایی معابر، بهسازی جاده و مشکلات گاز از مهم‌ترین خواسته‌های گلخانه‌داران  در این نشست بود  که مسؤولان جهت رفع آن قول مساعد دادند.

*قول مساعد معاون استاندار برای حل مشکلات دهکده گیاهان دارویی

در پایان این نشست فرهادی با حضور در دهکده گیاهان دارویی از نزدیک در جریان روند پیشرفت این مجموعه قرار گرفت  و جهت حل مشکلات آن قول مساعد داد.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۸۰۴۰۰۱۵۶۹