رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از حل مشکلات سرمایه گذاران فاز نخست حصارگلی برای دریافت تسهیلات بانکی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه بررسی موانع و مشکلات مجتمع گلخانه ای حصارگلی با حضور ذوالفقاری ریاست سازمان، سلیمانی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، پریچهر معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی، نمایندگانی از سازمان آب منطقه ای و اداره گاز استان، رییس هیئت امنای شهرک و مدیران و مسئولان ستادی و شهرستانی ورامین برگزار شد.

ذوالفقاری در ابتدای این جلسه درمورد فاز نخست مجتمع گلخانه ای حصارگلی در ۷۴ قطعه گفت: انتقال و تامین گاز، تامین آب و دریافت تسهیلات بانکی سه مشکل عمده ای است که بر سر راه پیشرفت فعالیت های این شهرک قرار دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه ای با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و مسئولان آب منطقه ای تهران قول مساعدی برای رفع مشکل آب این شهرک داده شد، گفت: قول مساعدت های لازم برای تامین آب از محل پسآب ها داده شده است و در ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیسیون ماده ۱۱ نیز تامین یک حلقه چاه با آب دهی حداقل ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب مشخص شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: درحال حاضر دو حلقه چاه با میزان آبدهی ۴۸ لیتر در ثانیه در حصارگلی فعال است که فعلا توان استفاده ۷۴ واحد افتتاح شده را دارد اما برای بهره برداری از سایر قطعات نیاز به حفر یک حلقه چاه دیگر وجود دارد.

سلیمانی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در این جلسه گفت: اعتبار چند میلیاردی از طریق بانک سینا با هدف توسعه روستایی به این مدیریت ابلاغ شده است اما اولویت اصلی با توسعه کشاورزی روستایی در استان با هدف توسعه اشتغال است.

وی افزود: تفاهم نامه چهارجانبه ای در این راستا بابت توسعه اشتغال در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان منعقد شده است.

پس از طرح مشکلات سرمایه گذاران در دریافت تسهیلات، مدیر شعب شرق استان تهران بانک سینا گفت: تسهیلات ۱۸درصدی این بانک با یارانه ۸ درصدی مشروط به پرداخت به موقع اقساط برای سرمایه گذاران این پروژه درنظر گرفته شده است که نیاز به تایید طرح توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و تامین تضامین مورد نیاز دارد.

نماینده شرکت گاز استان تهران درخصوص اقدامات انجام شده برای تامین مشکل گازرسانی به این واحدها گفت: لوله گذاری داخلی در این مجتمع به طور کامل انجام شده و نیاز به گازکشی خارجی دارد که مسیر ۱۸ کیلومتری در محمدآباد عرب برای این منظور درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای انتقال گاز و لوله گذاری در این ۱۸ کیلومتر نیاز به تحصیل زمین یک هکتاری برای نصب ایستگاه تغییر فشار داریم و درحال رایزنی برای تملک این زمین هستیم.

با تاکید رییس سازمان جهاد کشاورزی بر رفع موانع موجود، نمایندگانی از مدیریت تولیدات گیاهی، مدیریت سرمایه گذاری و شرکت شهرک های کشاورزی استان مسئول پیگیری و ارائه گزارش روزانه شدند.

این گزارش می افزاید: فاز نخست این شهرک گلخانه ای با وسعت ۱۰۴ هکتار شامل ۷۴ قطعه هرکدام به مساحت ۱۴هزار مترمربع ومفید ۱۱ هزارمترمربع بوده که تاکنون تعداد ۵۷ قطعه از طریق شرکت شهرک های کشاورزی به فارغ التحصیلان کشاورزی و سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه گلخانه واگذار شده است که ظرفیت تولید ۳۰هزار تن سبزی و صیفی و ۲۱ میلیون گل شاخه بریده را داراست.

این شهرک گلخانه‌ای یکی از بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور است که باتوجه به نزدیکی آن به بازارهای تقاضا در استان تهران و وجود زنجیره‌های صادراتی در این استان می‌تواند از موفق‌ترین مجموعه‌های تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور باشد.

کد خبر: ۵۱۳۸۴