بندرعباس- ایرنا- استان هرمزگان با پرداخت تسهیلات برای ساخت ۱۰۳هکتار گلخانه، در پرداخت تسهیلات این بخش پیشتاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی استان گفت: به دلیل استقبال کشاورزان، منابع سایر استانها نیز برای پرداخت تسهیلات ایجاد گلخانه در هرمزگان جذب شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به متقاضیان برای ایجاد ۴۰۰ هکتار گلخانه دیگر تسهیلات اعطا شود.

ایرج حیدری تصریح کرد: حمایت و تقویت بخش کشاورزی هرمزگان نیازمند برنامه ریزی هدفمند و منسجم در تولید محصولات سالم، پربازده، صادرات محور و بازار پسند است.

وی ابراز داشت: استانداری هرمزگان از تمام ظرفیت‌های خود برای تقویت بخش کشاورزی استان به عنوان رکن تولید استفاده می کند و در دفاع از حقوق قانونی کشاورزان استان در کنار آنها خواهد بود.

حیدری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان استان ملی بودن مزارع کشاورزی و باغی آنها است که باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

وی اضافه کرد: ضروری است سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استفاده از راهکارهای قانونی برای حل این دغدغه دیرینه کشاورزان را در برنامه کاری خود قرار دهند.

حیدری یادآور شد: با توجه به اهمیت حفاظت از منابع آب استان و اجرای برنامه های مدیریت و بهره وری در این بخش، شرکت سهامی آب منطقه ای استان از ظرفیت صنف کشاورزان برای اجرای طرح های مدیریت منابع آبی با مشارکت هرچه بیشتر کشاورزان بهره گیرد.

براسای اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در حال حاضر یک هزار طرح گلخانه ای در این استان در دست مطالعه و توسعه است که در چشم انداز سال ۱۴۰۴ به ۵ هزار هکتار می رسد.

سطح گلخانه های هرمزگان هم اکنون بیش از ۲۸۵ هکتار است.

کد خبر: ۸۳۵۱۱۰۰۷