علی باقرزاده همایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به طرح های توسعه ای این سازمان در خصوص کشت های متراکم اظهار کرد: به زودی از طریق رسانه های همگانی طرح فراخوان واگذاری این زمینها به متقاضیان سرمایه گذاری اطلاع رسانی می شود.
وی سطح زیر کشت فعلی گلخانه های این استان را ۳۴۲هکتار عنوان کرد و افزود: در چشم انداز آینده مقدمات لازم برای افزایش این رقم به پنج هزار هکتار در دست انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: در نشستی با حضور متقاضیان احداث گلخانه و همچنین معاونین این سازمان میزان پیشرفت فیزیکی و همچنین موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران متقاضی احداث پنج هزار هکتاری بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.
باقرزاده از احداث و توسعه کشت های متراکم بعنوان یکی از مهم‌ترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی نام برد و از افزایش تولید در واحد سطح، بهره‌وری آب و تولید محصولات صادرات محور از مهم ترین اهداف این طرح نام برد.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی بهره برداران خواستار بازنگری در خصوص دریافت وثیقه های بانکی دریافت تسهیلات شد.
این مقام مسئول برای برون رفت از این مشکل پیشنهاد کرد تا اختیارات لازم به مدیریت بانک‌ها در مرکز استان واگذار شود تا بتوانند با توجه به واقعیت‌های موجود، شناخت و اطلاعات بدست آمده برای جذب سرمایه گذاران بیشتر، تصمیم گیری کنند.
در اطلاعات منتشره استانداری هرمزگان آمده است: در سومین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری این استان(۲۶ و ۲۷ فروردین ماه ۹۸)با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ۱۱۸ مورد تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وزیر مجموعه‌های آن به خصوص شیلات به امضا رسید.
در این اطلاعات تاکید شده بیشترین تعداد تفاهم نامه های امضا شده به سرمایه گذاری در زمینه توسعه کشت های متراکم، شیلات با محوریت تولید میگو و ماهی در قفس، پرورش دام و طیور، ایجاد صنایع تبدیلی و گسترش طرح های کمتر سرمایه گذاری شده از قبیل توسعه مزارع کاکتوس، پرورش صدف، جلبک دریایی و گیاهان دارویی اختصاص دارد.
وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۵۹ هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و ۹۰۰هزار تن محصول باغی، زراعی، شیلاتی و گیاهان دارویی و زینتی اعلام شده است.
با وجود شناسایی ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد ایجاد سایت های پرورش میگو در دهه هفتاد هجری خورشیدی تاکنون ۱۰هزار هکتار از آنها با تولید سالانه ۲۲ هزار تن میگو از نوع وانامی عملیاتی شده در حالیکه مقدمات لازم برای واگذاری ۴۰ هزار هکتار دیگر نیز درحال فراهم شدن است.

کد خبر: