مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در سه سال اخیر میزان گلخانه‌های استان اردبیل از ۳۹ هکتار به ۶۰ هکتار ارتقا یافته است.

رحیم فرد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اردبیل با اعلام این خبر افزود: با تولید محصولات گلخانه‌ای برای اولین بار امسال موفق به صادرات این محصولات به کشور روسیه شدیم و قطعا در سال‌های آینده با افزایش تولیدات این امر تقویت خواهد شد.

وی تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی، توجه به تولید محصولات صادرات‌محور با تغییر رویکرد در کشت محصولات با ارزش افزوده را یادآور شد و گفت: توسعه کشت چغندر ریشه‌ای، زعفران، پسته، بادام زمینی و … جزو اولویت‌های استان اردبیل است.

این مسئول با بیان اینکه از ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اردبیل ۷۰ هزار هکتار به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده و در ۶۰ هزار هکتار نیز کار عملیاتی در حال انجام است، افزود : در شمال استان اردبیل پروژه پایاب سد خدافرین با پیشرفت ۵۰ درصد و با حضور ۱۵ پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی از تهیه کتابچه الگوی کشت در استان با همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: ما در دشت اردبیل در بیش از ۶۵۰ هکتار ذرت شیرین کاشتیم و در شمال استان نیز کشت بادام زمینی، توزیع ۶۷۰ هزار اصله نهال پسته و ۴ هزار و ۵۰۰ تن پیازچه زعفران برای افزایش راندمان اراضی حاصلخیز استان بین کشاورزان توزیع شده است.

کد خبر: ۸۹۰۴۹۵