مدیر امور باغی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به توسعه گلخانه های خانگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: متقاضیان ایجاد توسعه گلخانه های خانگی در زمین هایی با کمتر از ۳۰۰ متر مربع در صورت داشتن شرایط مشمول دریافت تسهیلات سازمان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، زارعی با اشاره به اینکه پروانه گلخانه های خانگی توسط سازمان جهاد کشاورزی یا مدیریت شهرستان ها تایید می شود، بیان کرد: در سال گذشته تعدادی از متقاضیان ایجاد گلخانه خانگی با دریافت تسهیلات توانستند این طرح را اجرا و برای اعضای خانواده اشتغال ایجاد کنند.

زارعی تصریح کرد: در حال حاضر، مجموع سطح گلخانه های خانگی در استان سه هکتار است.

 وی در ادامه به میزان سطح گلخانه ها در استان اشاره کرد و گفت: سطح گلخانه های گل و گیاه زینتی ۴۷۰ هکتار و صیفی و سبزی ۱۷۰ هکتار  است.

مدیر امور باغی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سهمیه توسعه گلخانه های استان در سال گذشته را ۲۰ هکتار دانست و بیان کرد: با همت کشاورزان توانستیم در دو حوزه صیفی و گل های زینتی سهم توسعه استان را به ۴۳ هکتار برسانیم.

زارعی تصریح کرد: بیشرین میزان توسعه گلخانه ای استان ، در مناطق محلات،خمین و اراک است.

وی از ارائه دو نوع تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی به گلخانه داران خبر داد و گفت: در راستای توسعه گلخانه ها دو نوع تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری با نرخ سود ۵٫۵ درصد و کمک های بند الف تبصره ۱۸ با نرخ ۷ تا ۹ درصد به گلخانه داران ارائه شده است.

زارعی سهم توسعه گلخانه های استان در سال جاری را ۳۵ هکتار دانست و خاطر نشان کرد: امید است با ارائه سهم تسهیلات به سازمان در سال جاری ،سطح توسعه گلخانه های استان را افزایش دهیم.