مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه و گسترش گلخانه ها از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

علی اکبری افزود: تقویت و توسعه گلخانه ها با توجه به محدودیت های منابع آبی یکی از ضروریات کشاورزی استان و کشور به شمار می رود چرا که مصرف آب در محیط های گلخانه ای نسبت به مزارع تا حد چشم گیری کاهش پیدا می کند ضمن آنکه عملکرد و تولید محصولات در این مکان ها افزایش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: ساخت شهرک گلخانه ای نودهک در شهرستان تاکستان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین بود که فاز نخست آماده سازی آن در بیش از ۷۰ هکتار اجرا و اراضی مربوطه به سرمایه گذاران واگذار شد.

اکبری با اشاره به فعالیت گلخانه های دارای پروانه بهره برداری استان قزوین در سطح ۶۵ هکتار در سال گذشته، گفت: با راه اندازی و افتتاح طرح‌های شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان، مساحت گلخانه های استان قزوین به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر ۱۲۵ واحد گلخانه در استان قزوین در ۶۵ هکتار مساحت دارای پروانه بهره برداری هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه از توسعه کشت ۵۰ هکتاری گیاهان دارویی در استان طی سال جاری خبر داد.

اکبری اظهار داشت: تمرکز کشت گیاهان دارویی در استان قزوین امسال با محصولاتی چون گل محمدی و زعفران و گل گاوزبان است.

وی با اشاره به رشد چهار برابری کشت گیاهان دارویی در قزوین طی ۲ سال گذشته،اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان کشت گیاهان دارویی استان حدود د۶۰ هکتار بود که این رقم در سال گذشته به حدود ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.

حدود ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین تاکنون شناسایی شده است.

سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان قزوین تولید می‌شود.

کدخبر: ۱۴۰۵۳۴۹