حسنعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان ضمن جدیدالتاسیس بودن شهر گلشن دهاقان اظهار کرد: شهر گلشن دهاقان تنها شهر در شهرستان دهاقان بوده که در امر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای و تولید سازه‌های گلخانه‌ای فعال و مستعد است.

وی گلخانه‌های گلشن دهاقان را برندی معتبر برای صادرات قلمداد کرد و افزود: این گلخانه‌ها باکیفیت بوده و به عنوان برندی خوب‌ در بحث صادرات به برخی کشورها و حتی هلند شناخته شده است.

شهردار گلشن دهاقان این شهر را بی‌نیاز از کلانتری معرفی کرد و اذعان کرد: در شهر گلشن به ندرت افراد بیکار دیده می‌شوند، مردم پویا هستند و در شغل‌های خانگی از جمله شیرین پذی، گلدوزی، خیاطی و شرکت تعاونی گیاهان دارویی فعال بوده و مشکلات بزهکاری بسیار کم رنگ است و هنوز نیاز به کلانتری احساس نشده است.

وی اعلام کرد: شهرداری گلشن که در سال ۸۹ تاسیس شده، بودجه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کرد و امسال و سال گذشته ۹۹ درصد بودجه شهر محقق شد و در سال ۹۶ جذب ۱۰۰ درصدی داشتیم.

رضایی تصریح کرد: هم‌چنین طرح جامع شهر گلشن ابلاغ شده و برای شروع طرح تفصیلی که از ملزومات بوده نقشه راه را مشخص نموده‌ایم و به زودی شروع می‌شود.

وی با توجه به اقدامات موثر در جلوگیری از پرت آب در گلشن، خاطرنشان کرد: زیباسازی و ساماندهی فضای سبز شهر، دفع آب‌های سطحی، ۳۵ هزار متر مکعب آسفالت و روکش آسفالت، لکه‌گیری، بهبود وضعیت برق و جایگاه برق اجرایی شد و هم‌چنین به منظور نوسازی سیستم لوله‌‌های فرسوده آب، شکستگی لوله و جلوگیری از پرت آب، کل شبکه آب‌رسانی فرسوده شهر گلشن تعویض شد و مخزن آب هم تقویت شد تا قطعی آب رفع شود.

شهردار گلشن با اشاره به اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی زیرگذر شهر گلشن، گفت: زیر گذر گلشن به مناقصه گذاشت شد و پیمانکار مشخص شد و کار شروع شده و به این زیرگذر که اصلاح جاده دهاقان به شهرضا قلمداد می‌شود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی در گلشن دهاقان اجرا می‌شود، مطرح کرد: طرح باز آفرینی شهری در دستور کار قرار دارد و برای ساخت و ساز بافت فرسوده شهر ۸۰ درصد تخفیف اختصاص در نظر گرفته شده است.

صادرات محصولات و تجهیزات گلخانه‌ای

رضایی از صادرات محصولات و تجهیزات گلخانه‌ای خبر داد و عنوان کرد: ۶۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های شهر گلشن بیشتر مشغول کشت و تولید صیفی‌جات هستند و ۲۵ شرکت گلخانه ساز و تجهیزات گلخانه‌ای هم در این شهر فعال هستند که هم محصولات گلخانه‌ای و هم تجهیزات گلخانه‌ای را صادر می‌کنند.

وی اصلاح شبکه آب و تامین آب شهر را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال گذشته با کمبود آب مواجه بودیم اما در سال جاری آب مورد نیاز تامین شد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به اصلاح شبکه آب اختصاص داده شد و منبع جدیدی احداث شد تا مشکل کمبود آب رفع شود.

کدخبر: ۱۳۹۷۰۸۲۳۰۰۱۱۹۶