سمیرم، اصفهان- ایرنا- رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم از پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان این شهرستان با اولویت تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی خبر داد.

سید مهدی قائم مقامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیازسنجی پرداخت تسهیلات در هر منطقه بر اساس ارائه طرح های اولویت دار افزود: پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد بوده و شامل بخش مشاغل خانگی است.
وی افزود: کسانی که در ۳۰۰ گروه رشته از سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن ،فنی حرفه ای و میراث فرهنگی وگردشگری مجوز داشته باشند ؛ می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
قائم مقامی با بیان اینکه وام پشتیبان مشاغل خانگی از سه نفر تا ۱۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: داشتن مدرک (مجوز، پروانه کسب، مدرک فنی حرفه ای و…)، نداشتن بیمه تأمین اجتماعی با داشتن شرط سنی تا ۴۵ سال، عقد قرارداد بین وام گیرنده و پشتیبان از جمله شرایط اعطای این تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله و سود چهاردرصدی است.
رئیس اداره کارتعاون و رفاه اجتماعی سمیرم خاطر نشان کرد: صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، حمل ونقل بین شهری فناوری اطلاعات، دوخت و تولید لباس، قطعه سازی و مجموعه سازی با رعایت ملاحظات زیست محیطی و فرش دستباف اولویت های بعدی طرح شده در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان این شهرستان است.
وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد سهم اشتغال هر شهرستان بر اساس تسهیلات لحاظ شده محقق می شود، اظهارکرد: به منظور تحقق اهداف اشتغال پایدار در سمیرم لازم است نظارت بر پرداخت و فعالیت دستگاه های عامل بیشتر شود.
سمیرم با ۱۰۰ هزار جمعیت شهری، روستایی و عشایری و اشتغال ۹۵درصدی مردم در بخش کشاورزی، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

کد خبر: