خرم آباد- معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در کشور به بهره برداری می رسد، گفت: سطح گلخانه‌های کشور تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد مهدی برومندی شامگاه یکشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در تولیدات محصولات کشاورزی، اظهار کرد: نقش پررنگ لرستان در امنیت غذایی کشور و تولیدات مازاد بر مصرف که می تواند زمینه صادرات و ارز آوری را به دنبال داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: لرستان با وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، همچنین صنعت دامپروری و تولید سالانه بیش از ۲.۹ میلیون تن محصولات کشاورزی در رتبه بندی کشور ۲.۵ درصد از کل محصولات کشور را تولید می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با توجه به ظرفیت موجود و بر اساس آمایش سرزمین، همچنین مجموعه مطالعات جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای توسعه بخش کشاورزی استان داریم.
برومندی توسعه باغات و گلخانه را از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارد، اما تا سال ۱۴۰۴ باید این رقم افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در کشور به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش پیدا کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تاکید کرد: یکی از استان های هدف که ظرفیت بالایی برای احداث گلخانه دارد لرستان است که برای تحقق آن از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده خواهد شد، همچنین توسعه باغات نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان است.
برومندی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

کد خبر ۵۱۳۵۸۳۳