استاندار اردبیل گفت:شهرک‌های گلخانه‌ای مغان دو هزار و ۸۰۰ نفر را به طور مستقیم صاحب شغل می‌کند که این میزان فرصت شغلی یک امتیاز مثبت برای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو عصر دیروز در بازدید از طرح گلخانه ای ۱۵۰۰ هکتاری در پارس‌آباد اظهار داشت: شهرک‌های گلخانه‌ای مغان  دو هزار و ۸۰۰ نفر را به طور مستقیم صاحب شغل می‌کند که این میزان فرصت شغلی یک پوئن مثبت برای منطقه است.

وی با اشاره به این که شهرک‌های گلخانه‌ای یک بستر و ظرفیت مناسب برای توسعه استان به شمار می‌رود بیان کرد: باید با توجه به این مهم در راستای توسعه و رونق اقتصادی و نیز اشتغال‌زایی استفاده شود که به همین منظور واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی این گلخانه‌ها به فارغ‌التحصیلان در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل گفت: شهرک کشاورزی در مساحتی یک هزار و ۵۰۰ هکتاری طراحی شده و ۲۰۰ هکتار نیز به سرمایه‌گذاران بومی واگذار می‌شود که بدون شک این اقدامات یک امتیاز و فرصت مناسب برای استان محسوب می‌شود که باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه تدوین برنامه‌های مناسب در دستور کار است.

بهنامجو از واگذاری ۴۰۰ هکتار از اراضی به سرمایه‌گذاران خبر داد و بیان کرد: اولویت‌بخشی در واگذاری اراضی به افراد با سرمایه بیشتر در دستور کار است و دولت به تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم و اساسی اقدام کرده است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: اهمیت به صنایع تبدیلی و تکمیلی با توجه به وضعیت کنونی کشاورزی برای تولید محصولات استراتژیک اولویت اساسی است و در این زمینه اهمیت به توسعه اقتصادی استان به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مبنای کار است که در تلاش برای همکاری با مسئولان مربوطه هستیم.