مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا از صادرات ۳ هزار تن محصول بادمجان کشاورزان این شهرستان به روسیه خبر داد.

رضا عرب محمدحسینی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: سالانه ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا زیر کشت بادمجان می‌رود که از هر هکتار ۵۰ تن محصول برداشت می‌شود. وی اظهار داشت: بادمجان در شهرستان پیشوا به ۲ روش گلخانه و فضای مزرعه رو باز کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت مواد زراعی و دامی از شرکت ویلمورین فرانسه، در سال زراعی جاری ۲۷ رقم وارداتی هیبرید بادمجان در شهرستان پیشوا کشت شده که محصول این مزارع از کیفیت بسیار خوبی برای صادرات برخوردار بوده و در برابر بیماری‌ها و امراض نیز مقاومند.

وی اظهارداشت: کیفیت بالای محصول بادمجان تولیدی در شهرستان زمینه صادرات این محصول را فراهم کرده است و امسال بیش از ۳ هزار تن از این محصول به صورت مستقیم به کشور روسیه صادر شد. عرب تاکید کرد: توسعه کشت بادمجان در گلخانه

 ای و در شرایط قابل کنترل ، استفاده از بذور هیبرید و توجه کشاورزان به مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی می تواند زمینه صادرات این محصول را فراهم کرده و به توسعه فعالیت های کشاورزی در منطقه کمک نماید.
پیشوا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان ، یک هزا رو ۸۰۰ هکتار آن گلخانه است. پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.