به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدعلی طهماسبی سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز شنبه در سفر به قزوین برای بررسی مشکلات کشمش کاران استان با بیان اهمیت توسعه واحدهای گلخانه‌ای اظهارداشت: توسعه گلخانه‌ها با توجه به شرایط منابع آبی کشور در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی بیان کرد:  امسال قرار است  ۴۶۰۰ هکتار گلخانه به ظرفیت گلخانه‌های کشور افزوده شود و روند توسعه گلخانه ها همچنان با شدت ادامه خواهد یافت.

طهماسبی یادآورشد: گاهی اوقات پرداخت تسهیلات برای احداث گلخانه‌ها در یک سال انجام شده ولی عملیات اجرایی در سال بعد آغاز می شود که این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه در کشور به بهره براری رسیده و تا پایان امسال نیز ۲۵۰۰ هکتار گلخانه دیگر آماده افتتاح می‌شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ باید ۴۸ هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر به گلخانه‌های کشور اضافه شود که با این کار در مدیریت منابع آبی و افزایش راندمان تولید هم گامهای اساسی برداشته خواهد شد.

وی وسعت گلخانه‌های کشور تا سال گذشته را حدود ۸ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای با استقبال خوبی روبرو شده و ما نیز حمایت لازم را انجام می دهیم تا این طرح ها با سرعت بیشتری اجرایی شود.

طهماسبی بیان کرد: تاکید شده تا بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات واحدهای گلخانه‌ای همراهی بیشتری داشته باشند و در کمیسیون رفع موانع تولید هم بسیاری از مشکلات از  مسیر فعالیت واحد های گلخانه ای برداشته شده و تاکید داریم تا بیش از ۵۰ درصد وثیقه از زمین و واحد گلخانه تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات برای توسعه و احداث واحدهای گلخانه‌ای در کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استانها باید از این فرصت برای توسعه گلخانه‌ها با توجه به بحران آبی ایجاد شده استفاده مطلوب کنند.

کدخبر: ۱۰۹۵۰۲۳