استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت کشت گلخانه‌ای در استان، گفت: مشکل تامین آب باغات و مزارع دشت جم با اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان آب بوشهر اظهار داشت: در بسیاری از دشت‌های استان شاهد کاهش سطح ایستابی هستیم و منابع آبی استان کاهش یافته است که باید برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی به وضعیت بحرانی دشت جم اشاره کرد و ادامه داد: شاهد وضعیت نامطلوبی در منابع آبی این دشت هستیم و نیاز است که طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم و ریز اجرا شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه معیشت بسیاری از مردم جم وابسته به شغل کشاورزی است، بیان کرد: باید به‌گونه‌ای در زمینه احیای منابع آبی عمل شود که مردم بتوانند کشاورزی خود را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: اجرای سد باغان می‌تواند در زمینه تامین آب مورد نیاز در این منطقه موثر باشد و این طرح از اولویت‌های استان است که با تامین اعتبارات و رفع مشکل فاینانس، شاهد تسریع در اجرای آن خواهیم بود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم و ریز به عنوان منطقه پایلوت در استان، تصریح کرد: با اجرای این طرح، مشکل تامین آب باغات و مزارع دشت جم رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای بهبود وضعیت کشاورزی در سطح استان، باید به اصلاح الگوی کشت، کشت گلخانه‌ای و نظارت بر برداشت آب از چاه‌های استان توجه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از آب استان بوشهر توسط صنایع نفت و گاز مصرف می‌شود، افزود: صنعت نفت باید میزان آب مصرفی خود را از خط انتقال کوثر تامین کند.

وی بر توقف برداشت آب از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی توسط وزارت نفت در منطقه جم و ریز تاکید کرد و ادامه داد: مقابله با چاه‌های غیرمجاز یکی دیگراز موضوعات مهمی است که باید در دستور کار باشد.