به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز خلیلی پیش از ظهر امروز در نشست مسؤولان کشوری تعاون روستایی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: نقطه قوت استان اردبیل در بخش تولید و صادرات توجه به محصولات کشاورزی بوده که در دو سال گذشته و با تلاش دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ برای تقویت حوزه صادرات نیز کمیسیون مشترک دو کشور ایران و روسیه در دو مرحله برگزار شده تا استان اردبیل به عنوان قطب و مرکزیت صادرات محصولات کشاورزی به آسیای میانه و روسیه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در قالب تفاهمنامه‌های مختلف در این نشست‌ها و کمیسیون‌های مشترک سعی شده تا کشت فرا سرزمینی و حتی عرضه محصولات متنوع کشاورزی از استان اردبیل به روسیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما در استان اردبیل با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی، دامی و باغی قادر هستیم بخش عظیمی از سهم کشورمان را در بازار روسیه در دست گرفته و نسبت به تأمین نیازمندی آنها البته با استانداردهای متناسب اقدام کنیم.

خلیلی به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیز اشاره کرد و افزود: نمونه این سرمایه‌گذاری احداث گلخانه‌ ۲۱ هکتاری در مغان است که با پیشرفت ۴۵ درصد و با حضور سرمایه‌گذار روسی در حال اجراست که امیدواریم به سرعت تکمیل و زمینه تولید محصولات و بسته‌بندی مناسب و استاندارد آن برای صادرات به روسیه فراهم آید.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شرکت بتکا در استان اردبیل برای تقویت تجارت با روسیه و دسترسی به بازارهای مشترک آسیای میانه بیان کرد: این شرکت می‌تواند پیونددهنده تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما به کشورهای همسایه باشد و این استان نقطه بارانداز کالا و خدمات به کشورهای منطقه محسوب شده که در این باب باید به الگوی کشت جدید و همچنین استانداردسازی و کیفی‌سازی تولیدات و صادرات نیز توجهی جدی شود.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در بازار رقابت جهانی به هیچ وجه دیگر نباید دچار برخی خطاها و حرکت‌های نادرستی شد بلکه عرصه تجارت، عرصه اعتمادآفرینی است که ضرورت دارد نسبت به تقویت این اعتماد ملی و جهانی اقدام لازم از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شود.