به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: درحال حاضر تنها تولید کننده توت فرنگی درکشور، استان زنجان است چرا که استان های گرمسیر دراین فصل به دلیل شرایط آب وهوایی امکان تولید این محصول را ندارند .
اوجاقلو در ادامه اضافه کرد: هم اکنون ۳۶ واحد گلخانه ای  درزنجان با ده ونیم هکتار مساحت درتولید توت فرنگی فعالیت دارند و در مقایسه با ۸۰۰ تن تولید در سال گذشته امسال این میزان ۴۰۰ تن افزایش داشته است .
وی با اشاره به اینکه محصول توت فرنگی در حال حاضر در تمام گلخانه های استان زنجان به روش هیدروپونیک تولید می شود گفت: افزایش عملکرد، کاهش آلودگی و مصرف بهینه آب از جمله مزایای تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک است.
هم اکنون ۹۷ گلخانه صنعتی و۱۰۶ گلخانه  کوچک خانگی فعال هستند به علاوه این واحد گلخانه ای می تواند به صورت مستقیم برای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفرکار مستقیم ایجاد می کند.
گلخانه های صنعتی به علت ایجاد اشتغال بالا وتولید محصولات  بیشتر مورد حمایت  جهاد است به طوریکه فرد متقاضی می تواند با ۲۰ درصد آورده از حمایت های تسهیلاتی ۸۰ درصدی جهاد استفاده کند.
اوجاقلو همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵ مجتمع گلخانه ای هم در زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم درحال آماده سازی وساخت است که با بهره برداری کامل آن ها ۹۶ هکتاربه وسعت گلخانه های استان افزوده می شود .
دربرنامه ششم توسعه هم پیش بینی شده است هرسال ۱۰هکتاربه وسعت گلخانه های استان زنجان اضافه شود .