به گزارش تابناک اردبیل، عدیل سروی در بررسی پروژه های اجرایی حوزه کشاورزی استان اردبیل افزود: توسعه کشت گیاهان گلخانه ای را در شمال استان در دست پیگیری داریم که براساس آن یک واحد ۲۰ هکتاری نیز با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حال انجام است.

وی با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری زیرساخت های شهرک های کشاورزی، دامی، شیلاتی و گلخانه ای؛ از واگذاری هشت مجتمع شهرک کشلورزی طی دو سال آینده با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان در این راستا با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در منطقه تصریح کرد: در پایاب سد خداآفرین که بالغ بر ۶۲ هزار هکتار است، پروژه های مشترک با سرمایه گذاران خارجی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی این سازمان برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های کشاورزی استان بیان داشت: حمایت از تولید محصولات زراعی و باغی در محیط های کنترل شده و توسعه کشت گلخانه ای از برنامه ها اولویت دار جهاد کشاورزی اردبیل است.

سروی این اقدامات را با هدف ارتقا توان تولیدی محصولات کشاورزی استان طی سال های آینده برشمرد و متذکر شد: بنا دارین تا ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی استان اردبیل را طی سه سال آینده افزایش دهیم.

وی میزان تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل در شرایط فعلی را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن برشمرد و عنوان کرد: تلاش می شود با برنامه های اجرایی به میزان ۱.۴ میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه شود.