به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، تقوی گفت: ستاد کشت های گلخانه ای در جلسه سی و هفتم خود مصوب کرد تا ازظرفیت های موجود دربخش خصوصی درحوزه تحقیقات جهت احصای الگوی مناسب کشت و تغییرالگوی کشت در گلخانه ها با هدف تنظیم بازار و ایجاد توازن درعرضه محصولات استفاده نماید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به گلخانه طبقاتی ملارد توضیح داد : طی این جلسه ازگلخانه طبقاتی ملارد که با رویکرد ایجاد تنوع درگلخانه مشغول به تولید وبرداشت محصول است بازدید شد.

وی اضافه کرد: این گلخانه درحال حاضر در ۷ طبقه و ۵ هزار متر به کشت و تولید صیفی جات، گل و گیاه و سبزی جات و درختچه های تزیینی می پردازد و معادل ۳ و نیم هکتار را تحت کشت دارد.

تقوی ادامه داد : مجموعه ستاد ازیکی از واحدهای تولیدی اسپان قارچ در ملارد با ظرفیت ۲۰۰هزارلیتر اسپان تحت لیسانس شرکت سرمایه گذار خارجی تولید می گردد، بازدید کرد و برحمایت سازمان جهاد کشاورزی ازاین مجموعه دانش بنیان تاکید شد.

وی افزود: طی بازدید ازملارد ، یکی از واحدهای درحال ساخت تولید قارچ به صورت مکانیزه و ازطریق کمپوست مورد بازدید قرارگرفت که مسائل و مشکلات آن ازجمله کمبودمنابع مالی شرکت تولید قارچ گل سرخ بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.
سی وهفتمین جلسه ستاد کشت های گلخانه ای باحضور مدیران استانی و شهرستانی این ستاد در شهرستان ملارد برگزار شد که طی آن از واحدهای تولیدی مختلف این شهرستان بازدید به عمل آمد.