مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: کشت گلخانه‌ای در پارس‌آباد مغان توسعه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، «علی‌اکبر حسنیان» در مراسم  بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان با بیان این مطلب گفت: رونق کشت‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های مذکور به‌علت موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر نزدیکی آن به کشور آذربایجان دارای اهمیت ویژه در تولید و صادرات محصولات هستند.

وی گفت: افزایش درآمد در واحد سطح، تنوع کشت و کنترل آفات و بیماری‌ها و سایر عواملی چون طوفان، باران، خشکسالی سبب شده تا کشت‌های گلخانه‌ای در منطقه رواج بیشتری داشته و متقاضیان زیادی برای برای سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان در زمینه مجتمع گلخانه‌ای پارس‌آباد نیز اضافه کرد: این مجتمع گلخانه‌ای برای ۲۶ سایت و هر سایت به مساحت حدود ۳۰۰۰ متر مربعی طراحی شده و عملیات زیرساختی آن شامل محوطه‌سازی، شن‌ریزی، خیابان‌کشی، حصارکشی و ساختمان اداری، نگهبانی، ایستگاه پمپاژ، برق‌کشی و گازکشی داخل شهرک و خط انتقال آب است.

حسنیان یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام سایت‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال است و این شهرک به شرکت خصوصی واگذار شده و شرکت نیز نسبت به آماده کردن ۲ هکتار (۶ سایت) از مجموع ۸٫۶ اقدام کرد.

وی گفت: با تکمیل کامل این شهرک حدود ۸۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر دیگر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول بکار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان یادآور شد: هم‌اکنون ۳۰۰۰ متر مربع از سایت‌های مذکور به کشت توت فرنگی اختصاص یافته و این گلخانه بعد از اتمام سایت‌ها و بهره‌برداری لازم می‌تواند سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن انواع محصولات مختلف سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه‌ای دیگر با ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد ریال تولید داشته باشد.