به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلووری صبح امروز در نشست صمیمی که به منظور حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان گل‎های آپارتمانی در گلخانه با حضور معاونت تجهیز و تخصیص منابع صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، اظهار کرد: در این مرحله ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تولید گل‎های آپارتمانی در گلخانه به ۳۵ نفر پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات به صورت اقساط سالانه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تنفس یکساله برای بازپرداخت این تسهیلات پیش‎بینی شده که باید تسویه شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در خصوص نحوه چگونگی تحویل بذر به پرورش‎دهندگان گل‎های آپارتمانی افزود: تحویل بذر با حمایت شرکت پشتیبان به زیر گروه‎ها صورت می‎گیرد و خرید تضمینی محصول نیز انجام می‎شود.

پهلووری با اشاره به اینکه طرح حمایت و پشتیبانی از تولید گل‎های آپارتمانی در گلخانه در سراسر کشور در حال اجراست، گفت: در استان گلستان گیاه «اشوریا» انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان شرایط مناسبی برای تولید گل‎های آپارتمانی دارد بر لزوم برنامه‎ریزی و حمایت از پرورش گل در استان تاکید کرد و افزود: باید از موقعیت آب و هوایی استان در راستای پرورش گل استفاده شود در این زمینه باید ساماندهی لازم صورت بگیرد.