زاهدان- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: نمایندگان شرکت آلمانی سان فارمینگ برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های خورشیدی از منطقه سیستان بازدید کرده و رغبت خود را برای سرمایه‌گذاری در برخی نقاط اعلام کردند.

هوشنگ ناظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات از محدوده‌های مختلف منطقه سیستان از جمله رامشار و شهرستان‌های نیمروز، زهک و زابل دیدن کرده و تاکنون برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه زابل اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: نمایندگان این شرکت در حال بررسی زمین‌های پیشنهادی در شهرستان‌های زهک و نیمروز است.
وی افزود: شرکت سان فارمینک در حوزه استفاده از انرژی‌های خورشیدی و کشاورزی فعالیت دارد.
فرماندار شهرستان ویژه زابل تصریح کرد: هدف اصلی این شرکت استفاده از انرژی‌های خورشیدی در گلخانه‌ها و نیز آموزش افراد متخصص در این زمینه است.
ناظری خاطرنشان کرد: این شرکت از طریق دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان معرفی و پیش از این هم بازدیدهایی از منطقه داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی قم پرس: منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل تابش تقریبا عمود خورشید و نیز وجود بادهای ۱۲۰ روزه ظرفیت بسیار مطلوبی در زمینه انرژی‌های نو دارد که با وجود تمام این ظرفیت‌ها تنها یک توربین بادی در دشت سیستان قرار دارد که بر اساس آمارهای موجود همواره بیشترین راندمان را در کشور داراست.
۷۳۱۱**۶۰۸۱ خبرنگار: اسماعیل مرادقلی