به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد تقی منوچهری‏‏‏‎‏‏، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، ظهر دیروز در نشست مشترک با مسئولان سپاه پاسداران، منابع طبیعی و شیلات استان بوشهر اظهار داشت: در راستای افزایش میزان تولید و اشتغال و با کمک بانک‌های عامل، تسهیلات بانکی با سود تک رقمی به گلخانه‌داران پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای این که کشاورزان بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند و مشکلی در ارائه یک ضامن معتبر به بانک نداشته باشند تصمیم گرفته شد که معدل ۵۰ درصد از سازه گلخانه آنها به عنوان ضمانت در رهن بانکی قرار گیرد که از آن تسهیلات اخذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط مشکل ارائه ضمانت بانکی برای کشاورزان رفع شده وآنها می‌توانند برای توسعه فعالیت‌های خود وام مورد نیاز را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

منوچهری بیان کرد: برای سهولت در سرمایه‌گذاری، مدیریت شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر اقدام به شناسایی اراضی مستعد برای ایجاد گلخانه کرده که هم اکنون بخش عمده‌ای از این مطالعات به پایان رسیده و نتایج آن به زودی در اختیار سرمایه‌گذاران این بخش قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به شاخص‌های به کار رفته در این مطالعات، انتظار می‌رود که نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش به حداقل برسد و تا حدودی از لحاظ شاخص‌های مختلف کشاورزی مشکلی برای سرمایه‌گذاران در این بخش وجود نداشه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: این سازمان در راستای افزایش تولیدات میگو همراه با اشتغال مناسب برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد که یکی از این طرح‌ها،  پروژه پرورش میگو به صورت متراکم است.

منوچهری ادامه داد: در این طرح ، شرایطی ایجاد می‌شود که می‌توان از یک هکتار زمین، تا بیست تن میگو نیز برداشت شود که به شکل آزمایشی امسال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات ۱٫۵ میلیون دلاری اعتبارات اشتغال‌زایی از محل صندوق توسعه ملی گفت: امسال ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به توسعه بخش کشاورزی و صندوق خرد زنان روستایی استان اختصاص می‌یابد که می‌تواند در راستای تولید و اشتغال نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.