به گزارش ندای اصفهان، مریم کرمی‌زاده کارشناس واحد زراعت اداره کل جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان‏، برداشت میوه فیسالیس نخستین بار در استان اصفهان در بیش از ۳هزار متر مربع اراضی گلخانه‌ای شهر ستان دهاقان آغاز شده است.

وی از کشت محصولات گلخانه‌ای در دهاقان خبر داد و افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار، گوجه، کلم بروکلی، فلفل، گل‌های شاخه بریده و بادمجان در شهرستان دهاقان سبب شده که یکی از مشاغل مهم مردم این شهرستان محسوب شود.

کارشناس واحد زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اذعان کرد: تولید انبوه محصولات گلخانه‌ای نظیر خیار، گوجه، فلفل و مقارن بودن آن با کشت فضای باز و افت شدید قیمت در بازار سبب شده که گلخانه‌داران به کاشت محصولات جدید روی آورند.

وی از کاشت میوه فیسالیس خبر داد و خاطرنشان کرد: محصول خوراکی فیسالیس میوه‌ای فانتزی و شکیل بوده که به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و از ۴ طعم آناناس، موز، گیلاس و توت فرنگی برخودار است.

کرمی‌زاده اضافه کرد: فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و ویتامینهایE ،A ،E ،f ،C  را در خود دارد.

وی با بیان اینکه این میوه بدن را در برابر برخی بیماری‌ها مقاوم می‌کند، گفت: فیسالیس بدن انسان را در مقابل خنثی‌سازی رادیکا‌ل‌هایی که موجب بروز بیماری‌هایی چون سکته، سرطان، پروستات، آلرژی و آسم می‌شود، محفاظت می‌کند.

کارشناس واحد زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در پایان تصریح کرد: بیشتر محصولات گلخانه‌ای شهرستان دهاقان قابلیت صادرات را دارند و میوه فیسالیس هم بیشتر به تهران صادر می‌شود.