به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا وسیما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت : با هدف تغییر الگوی کشت و ایجاد تنوع در محصولات گلخانه ای جنوب کرمان، یکی از گلخانه داران موفق شهرستان عنبرآباد به کاشت آزمایشی گیاه دارویی فیسالیس در یک هکتار گلخانه اقدام کرد.
طاهری با اشاره به تولید ارگانیک این میوه لوکس در شهرستان عنبرآباد افزود: میوه رسیده فیسالیس جنبه خوراکی ،دارویی و صنعتی دارد که پس از برداشت به بازارهای مصرف داخلی و خارجی ارسال خواهد شد.
وی گفت : فیسالیس میوه دارویی و از خانواده بادمجانیان و بومی مناطق آمریکای جنوبی است که برای رشد به مکانی آفتابی و گرم و خاک سبک لومی شنی با PH بین ۸_ ۴/۵ نیاز دارد.
فیسالیس در ایران به عروسک پشت پرده معروف است و در کشورهای همسایه به نام های گیلاس زمینی و فانوس چینی نیز شناخته می شود.
این میوه ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی ،گیلاس،کیوی و آناناس است که به اندازه عناب ، از لحاظ شکل ظاهری و ساختاری شبیه به یک گوجه فرنگی کوچک در یک پوشش کاغذی شکل و کرم رنگ که کاملا میوه را احاطه کرده قرار گرفته است که همین پوشش موجب شده است که این میوه فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا باشد.
فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان ها بوده و ویتامین های A,E,C,P ,F را در خود دارد، تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارد و برای تهیه کرم‌های آرایشی نیز استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶۳۸۲۵