اسفندیار حسنی‌مقدم مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد ، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هکتار گلخانه در لرستان فعال و ۷۱ هکتار دیگر نیز در حال احداث و تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۱ هکتار گلخانه فعال، حدود ۱٫۵ هکتار آن سطح زیر کشت گیاهان دارویی خصوصا گیاه دارویی آلوئه‌ورا است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح هکتار  ۴۰۰ تن محصول آلوئه‌ورا برداشت شود.

مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه یک هکتار از سطح گلخانه ‌ای فعال زیر کشت گل‌های زینتی است، بیان داشت: انتظار می‌رود در سال جاری یک میلیون گل رز شاخه‌بریده از این سطح برداشت شود.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: ۸٫۵ هکتار نیز سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی است که بالای پنج هزار تن محصول از آن برداشت خواهد شد.

وی عمده‌ترین محصولات گلخانه‌ای لرستان را خیار، گوجه‌فرنگی، گل رز و گیاه دارویی آلوئه‌ورا عنوان کرد و افزود: برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها برنامه‌هایی در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: تاکنون در زمینه محصولات گلخانه‌ای صادراتی نداشته ایم اما در حال رایزنی برای صادرات گوجه فرنگی به کشور روسیه هستیم.

حسنی‌مقدم از اشتغال ۱۵۴ نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌ها گفت و یادآور شد: همین تعداد افراد نیز به صورت غیرمستقیم در گلخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول از کاهش مصرف آب به عنوان مهمترین مزیت کشت گلخانه‌ای یاد کرد و گفت: در این نوع کشت میزان مصرف آب ۰٫۱  کاهش پیدا می‌کند، علاوه بر این در محصولات گلخانه‌ای ۱۰ برابر افزایش تولید را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات جهت احداث گلخانه‌ها معرفی شده که این میزان روبه افزایش است.

کدخبر: ۱۳۹۶۱۰۰۵۰۰۱۹۴۴