هیئت تجاری اعزامی از کشور روسیه در مراسمی با حضور محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، از گلخانه رضوان واقع در بخش سلفچگان قم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری فجر۲۴ ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در حاشیه این بازدید طی سخنانی گفت: ۳۵ هکتار گلخانه با سازه‌های مقاوم در استان قم احداث شده که سالانه ۱۲ هزار و ۲۶۵ تن محصول تولید می‌کند.

محمدرضا طلایی اظهار داشت: ۱۴ هکتار سطح گلخانه‌های قم به محصول خیار اختصاص دارد که با عملکرد تولید ۳۵۰ تن در هکتار ۵ هزار و ۲۵۰ تن محصول تولید می‌کند.

وی افزود: ۲۰ هکتار سطح گلخانه‌های قم نیز به محصول گوجه فرنگی اختصاص دارد که با عملکرد تولید ۳۵۰ تن در هکتار ۷ هزار تن محصول تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: در حدود یک هکتار از گلخانه‌های قم نیز سایر محصولات از جمله گل شاخه بریده و فلفل کشت و تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ واحد گلخانه‌ای فعال خارج از مجتمع و ۳ مجتمع گلخانه‌ای در حال بهره برداری در استان قم وجود دارد که ۱۰۴ واحد در این مجتمع‌های گلخانه‌ای فعالیت دارند.

طلایی با اشاره به اینکه محصول برخی از این گلخانه‌ها به دلیل کیفیت بالا به کشورهای منطقه صادر می شود، گفت: ایجاد محیط های گلخانه ای برای کشت محصول ها علاوه بر بالا بردن بهداشت محصول و مبارزه با آفت ها، باعث ایجاد اشتغال مناسب و پایدار در بخش های روستایی استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: به‌منظور استفاده بهینه از منابع آب ‌و خاک، تولید پایدار، اشتغال‌زایی، افزایش تولید و عملکرد، توسعه کشت‎های گلخانه‌ای از سیاست‎های اصلی دولت است.

وی در پایان افزود: برگزاری کلاس ترغیب کشاورزان و اعطای تسهیلات ساخت گلخانه تا سقف ۸۰ درصد هزینه تمام‌شده از جمله اقدامات اساسی در این راستاست.

گفتنی است، اعزام هیئت تجاری از کشور روسیه به استان قم توسط رایزنی بازرگانی ایران در روسیه انجام شده است.

کد خبر: ۲۸۲۳۶۵