بندرعباس – ایرنا – مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: امسال ۱۰۰ هکتار به ظرفیت توسعه گلخانه های این شهرستان افزوده می شود.

مهدی عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد با ۸۵ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای، رتبه نخست کشت گلخانه ای را در هرمزگان دارد.
وی افزود: این گلخانه ها در مناطق حاجی آباد، شهدادی، سرچاهان، شمیل، علی آباد، فارغان و گنج قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد، تولید سالیانه محصولات گلخانه ای حاجی آباد را افزون بر ۲۱ هزار تن اعلام کرد که بیشترین سطح زیرکشت با ۴۱ هکتار مربوط به منطقه شهدادی است.
عباسپور ادامه داد: عمده محصولات تولیدی این گلخانه ها شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیارسبز، فلفل و حدود ۲ هکتار تولید گل شاخه بریده است.
وی، بازار فروش داخلی محصولات گلخانه ای حاجی آباد را استان های قم، تهران، یزد و بندرعباس اعلام کرد و ادامه داد: ۸۰ درصد گوجه این شهرستان جنبه صادراتی دارد.
به گفته این مسوول، از امسال نیز محصولات صادراتی به کشورهای قزاقستان، ارمنستان، عراق نیز ارسال می شود که عمده آن ها فلفل و گوجه فرنگی است.
عباسپور، میزان تسهیلات برای احداث گلخانه ها در سال گذشته را نزدیک به ۱۱۰میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: درسال جاری نیز از ۳۹ طرح درنظر گرفته شده ۴ طرح با اعتبار ۸۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به زودی عملیاتی می شود.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد: احداث گلخانه های کشاورزی و کشت های گلخانه ای به دلیل سود آوربودن، توجیه اقتصادی و مصرف بهینه آب یکی از اصلی ترین استراتژی های سازمان جهاد کشاورزی است.
بازده زمانی کشت و برداشت محصولات گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد اواخر مرداد تا اواخر اردیبهشت ماه است.
هم اکنون وسعت گلخانه های استان هرمزگان ۲۰۵ هکتار با تولید سالانه ۵۰ هزار تن محصول خارج از فصل است که این میزان طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان باید در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های ۱۰ساله به ۵ هزارهکتار افزایش یابد.

کد خبر: